fredag 4 oktober 2013

När man har köpt världens snyggaste kappa och inte kunnat blogga om det!

Tiden går så himla fort och dagarna är fyllda till bredden. Jag har försökt blogga flera gånger men Blogger strular som attan. Låser sig ofta så jag måste starta om hela datorn, inga andra sidor strular :o( Och bilder har inte gått att ladda in och har dem väl gått att ladda in så har man inte kunnat bläddra på sidan eller kunnat flytta dem. Jättejobbigt! Jag har suttit på kvällarna och varenda gång ar det slutat med att jag somnat i soffan med datorn i knäet :o) Nu har jag iallafall lyckats få in bilderna, det blev ganska många eftersom jag inte kunnat blogga och tiden har gått och det har blivit mer foton att lägga till. Men en bild säger mer än tusen ord säger dem ju :o) Allt ligger inte i dagföljd, bara lite om vad som hänt i veckan. Några bilder hade jag på mobilen och gick inte att lägga in i detta inlägg så de kommer i ett separat inlägg.:o)

Mitt första Glossypaket kom :o)  Glossybox är en lyxig box fylld med skönhetsproduktera, minst 5 st varje månad som kommer hem i din brevlåda. Man får fylla i vilken hudsort och hårsort man har så man får produkter som passar var och en. Alla är märkesprodukter, ibland får man prover och ibland får man fullstorlek. Har haft ögonen på detta ett tag nu men inte fått tummen loss och bestämma mig, men för ca 2 månader bestämde jag mig för att prova. Tyvärrså anmälde jag mig lite dumt datummässigt så jag missade precis den förra boxen, så nu har jag väntat ett bra tag och längtat. Och äntligen kom den, blir lite som julafton :o)



Inte nog med att det kom väldigt fina produkter man fick även rabattkuponger och kuponger där man kunde gå till affären och hämta ut produkter. Och på så sätt har jag faktiskt blivit helt förälskad i en butik som jag inte visste fanns :)

Det här är kärlek på burk och flaska!
LÓCCITANE en butik med ekologiska produkter utan kemikalier, bara eteriska oljor och utan parabener. Butiken finns både på nya Triangeln och Emporia. Helt underbar liten butik!

Glossybox hittar ni här: www.glossybox.se

Nya Elvis boken kom i veckan, blir alltid lika glad. Men, det är första gången som jag inte läst ut boken direkt på 30 min, jag har faktiskt fortfarande inte ens börjat på den. DÅ har jag mycket att göra när jag inte ens tagit mig tiden att läsa om den coola sköldpaddan Elvis!

Nyaste Elvis boken, skriven och ritad av Tony och Maria Cronstam

Hmmm....sånt här kan Savanna roa sig med när man tittar bort en stund :o(

Mobilia hade nyinvigning förra helgen med en massa nya affärer och erbjudanden. Efter shopping blir man hungrig :o) Och en ny Italiensk restaurang har öppnat vid Mobilia. Och till min stora glädje har dem både glutenfri pizza och glutenfri pasta, LOVELY! Jag köpte en pizza och den var supergod, tunn crunchy botten precis som jag gillar det. Dessutom va dem supertrevliga och serviceminded. Blir garanterat fler besök dit :o)
Kommer tyvärr inte ihåg vad restaurangen hette och bilden blev jättedålig så man kan tyvärr inte se skylten.. Men jag återkommer ang detta :o)

Sen har jag träffat min älskade väninna Gulle för egentid och mystid tillsammans, känns som det var ungefär en trilion är sedan :o( Saknat henne och våra stunder så vansinnigt mycket. Och vi hade sååå mysigt tillsammans, precis som vanligt. Shoppade i lugn och ro, fikade i lugn och ro och sen lite mer i lugn och ro. Helt i vår egen takt, och vi njöt i massor! Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång.

   

Vi var på Emporia denna gång, Gulle hade inte varit där än. Och ett måste, tycker jag, när man är på Emporia är ett besök på T.G.R. En riktigt rolig affär med en massa bra att ha saker och även en massa man tror man behöver, men inte alls behöver egentligen, och så har dem en hel del som man faktiskt verkligen behöver *haha*  .....och allt det till jättebra priser.


Dem här vackra förvaringslådorna köpte jag väldigt billigt, superfina och tror att jag ska ha dem i sovrummet.
Vackra charmiga detaljer.
Och SEN, SEN var vi i Desigualbutiken och jag blev totalt kär. En så vacker kappa med en massa fina detaljer, x-a krage i ull. Så underbar!!! Se själv.




Savanna tittade så  beundrande kappan och var bara tvungen att "klappa" den. Savanna la  (=ha) den sa hon lilla sötungen.
Sen ville hon absolut prova den innan mamma gjorde det :o) Goa sessa.




Många fina detaljer och små överraskningar, precis i Desigual vanliga anda.




Snygg reklambild på finaste kappan.
Jag är så himla glad och nöjd med kappan. Jag behövde verkligen en vinterjacka så detta fick bli en kombinerad nyttighet/födelsedagspresent. Tusen tack Frank.

Hittade supersnygga vinterkängor oxå till Frank :)
Lägg till bildtext
Nu har jag oxå trillat dit *haha* eller rättare sagt hittat en modell som jag gillar. Gillade inte dessa kilklacksgympisar för.

Supersnygg skön modell från Have2have

Sytt har jag självfallet oxå gjort så fort jag får tid.


Nya färgkombinationer i lapptäcken

Och elefanterna har blivit väldigt populära så jag har en massa beställda, så kul :o)
Min mamma har varit på besök och jag fick ett jättefint halsband som hon hade köpt i Tyskland, fräck va :o)

Jag har sorterat ut MASSOR av Savannas kläder som nu tyvärr *snyft* är för små.
Min fina väninna har fyllt år. Skulle åkt och överraskat henne men en massa omständigheter gjorde det tyvärr svårt. Hon fyller år dagen innan mig, lite kul. Men vi ska få ihop en annan dag, så hennes present får vänta här hemma sålänge.
Så, det där var lite av min vecka. Förutom det så har vi har repat oxå, vår nya singel är färdig och har kommit, jag har haft tandvärk igen :o( Vi har varit på Vellingeblomman, kommer separat inlägg om det. Jag har varit på Emporia igen för födelsedagspresentinköp :o) m.m.

Idag har jag iallafall fyllt år och haft en jättefin dag, mer om detta oxå i ett eget inlägg. Nu blir det iallafall snart sängen *gäsp* galet trött.

Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar