torsdag 10 oktober 2013

När nånting är på gång!

Ja, nånting är på gång. Något i min kropp :o( Jag mår inte så bra och är så vansinnigt trött. Kan visserligen vara att kroppen säger ifrån nu efter flera veckors håll igång. Igår hade jag så fruktansvärt ont på min kropp och huvudbotten, det blev bara värre och värre efterhand dagen gick. Det gick inte ens att nudda mig utan att jag skrek. Vet som sagt inte om det beror på akupunkturen, fick ju många nålar sist. Fick bl a den uppe mitt på huvudet som är lite läbbig och som ska förstärka alla de andra nålarna/punkterna. Kanske blev för bra? Men jag har känt mig ganska hängig och trött den senaste veckan, harklat mig och fräst mer än vanligt. Känner mig sådär småfrusen hela tiden men svettas om jag tar på mig en extra kofta. Ja, det är bara att avvakta och se vad det ska bli av det. Under tiden tänker jag allafall ta hand om mig lite extra med vitaminer, hålla mig varm, lägga mig i tid, inte stressa...kanske det bromsar lite iallafall. Har verkligen inte tid att vara sjuk!

Måste äta mycket frukt och grönt nu, fast det gör vi alltid...får bli lite extra då :o)




Igår blev det inte mycket gjort av det som jag tänkt, hade helt enkelt inte kraften till det. Och man behöver visserligen ta det lungt ibland oxå, men jag tillåter  inte mig att ta det lungt. D v s att även om jag sitter ner och ser ut att ta det lungt så är mitt huvud fullt av en massa måsten och gör att jag känner mig stressad och inte kan koppla av.


***


Jaja, här kommer lite bilder från gårdagen. Frank satte äntligen upp Savannas rullgardin som varit nere sen vi bytade fönstret där. Så här kommer lite bilder från Savannas fna rum.




Jag är verkligen nöjd med Savannas rum, och det viktigaste av allt...Savanna älskar det!

Mycket ljus i alla former är oxå viktigt när man känner sig hängig, och i höstmörkret. Detta ljus doftar underbart och jag köpte det p g a doften, men det visade sig när jag tände att det skiftar färg. Lite häftigt :o)


Igår blev det potatisbullar och bacon till middag, inget särskilt men jättegott. Och framför allt
 snabbt och lätt att göra när man inte har ork. 

***

Igår la vi oss redan vid 22 tiden, allihop faktiskt. Ja, inte Colin och Kevin som var på konsert i Köpenhamn. Och trots att vi la oss tidigt sov både Savanna och jag länge idag. Och nu ligger vi här i soffan, Savanna har bäddat ner sig under filtar och verkar jättetrött. Så nog är där något på gång, jobbigt!

Ha en fin torsdag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar