måndag 14 oktober 2013

När vissa "äntligen" och vissa "åh nej" intäffar!



Åh nej, blev som sagt sämre i torsdags...precis som jag trodde. Mådde skit och blev bara sämre och sämre under dagen. Yr, vansinnigt trött, otrolig värk både i och på kroppen, febrig till och från, svettades och frös om vartannat, snuvig, snorig, blåsor i näsan...helskumt. På fredagen mådde jag ganska pest oxå men det blev liksom inte värre, höll sig till jämna plågor ungefär. Lördagen fortfarande dålig men inte lika, men kände mig yr och trött även denna dag. Men orkade iallafall ta mig ut efter många om och men.

På morgonen fick vi stort besök, stort i form av en grävmaskin. Vi har ju kämpat med att ta bort den hemska hagtornhäcken framför huset, vi har den runt stora delar av huset men man får ta en bit i taget. Så det mesta var borttaget och nu kom Kent med en kompis och en grävmaskin för att verkligen ta bort den dåliga jorden och de sista rötterna i jorden. Sen ska det på ordentlig kompostjord innan vi kan sätta ner plantorna. Dem skulle haft kommit nu, men har inte dykt upp. Får skriva till dem och höra vad som händer.


 Sen fick jag ÄNTLIGEN tillbaka min fine telefon, har verkligen saknat den! Hade den ju bara nån månad innan Savanna slängde den i golvet FÖRSTA gången, tredje gången la den av helt! Och dem har tagit helt galna priser för att laga den så det har fått vänta...Ett helt år :o) Och nu är den äntligen färdig, underbart. Och jag håller den lååååångt från Savanna (L)

 Och, väskan kommer vara på ALLTID ;o)


Emma hjälpte mig oxå att ta kort på den fine koftan jag köpte på Flash men inte hade bild på häromdagen, så här kommer de.




Sen åkte Emma och jag och Savanna iväg för lite shopping. Skulle bl a hämta två paket och eftersom Frank skulle spela så bestämt vi att vi skulle ha en tjejkväll med ostbricka, film och ansiktsmask. Så vi skulle åka och köpa en massa gott till detta.


 Det blev lite nytt till kissarna, folk stöter till deras matskålar hela tiden så dem går i bitar så nu var det dax att införskaffa några nya. Helst som inte kostar för mycket med tanke på hur dem går åt *haha*

De här söta köptes.
Dessa lite elegantare kom i paket.
Och dessa fina blev oxå inköpta
Så här fint fick kissarna när skålarna kom på plats.
Dem här roliga vaserna kom oxå i paketet med matskålarna. Det är faktiskt klösmöbler till katterna :o) Klösmöbler brukar vara så svåra att placera i ett hem, för på nått konstigt sätt passar dem inte in nånstans. Och dessa kan man använda som riktiga vaser samtidigt, fiffigt va :o)
Den här lilla manicken kom oxå i paket :o) Känner ni igen den från tv kanske?
Här kan ni se en liten film om den och vill ni läsa mer kan ni klicka här
Nu köpte inte jag min på Tvins utan på Haléns, men jag kunde inte hitta den där så den kanske är slut :o) Vi provade den för första gången idag, men det var lite fumligt för vi hade lite bråttom, men ska läsa på lite mer så man vet hur den fungerar, en riktig medhjälpare i hemmet om man gör mycket grönt och frukt.

Och har man sig inte jobb så skaffar Savanna det till en!
 Jag köpte ett supersnyggt halsband med tillhörande armband som jag sneglat på ett tag.

Sååå snyggt i verkligheten, bilden gör verkligen inte det rättvisa. Finns på Cubus som hade 20% så då fick man ju passa på att slå till!

På Cubus har dem oxå väldigt fina kläder, både till vuxna och barn. Passade oxå på i rean att köpa några basplagg til Savanna!

Tights och toppar
 Sen blev det såklart något "kan inte låta bli måste bara ha" oxå :oD

Kolla in de tuffa kängorna till Savanna. Kanske lite stora nu.

Sen köpte vi en massa godsaker till kvällens mys.
Som sagt, godsaker :o) Gjorde winespritzer *mums*
Köpte även lite nyttosaker och filmer på ÖoB, nån julklapp t o m.


 Det här var så himla gott och vi njöt i fulla drag av vårt tjejkvällsmys, borde man göra oftare!

Jag klarade dagen hyffsat bra, det var mest i slutet som jagvar helt yr och till sist fick sätta mig ner. Emma sprang och köpte en hamburgare til mig så jag fick lite mat i magen...hade bara ätit frukost :o/ Ganska dumt, jag vet! Måste lära mig att lyssna på min kropp bättre och ta hand om den. Men dagen som helhet blev iallafall jättemysig.

Förresten, när vi var på Mobilia så börjar det tjuta helt vansinnigt högt och i högtalaren uppmanas alla att gå ut för det brinner i byggnaden. Vi blev lite stressade och oroliga där, jag mest för Savanna. Min enda tanke var först "Savanna måste ut" och min andra tanke var att "Emma med bebben i magen" måste ut...man kommer direkt i en protect and save mode när sånt här händer. Det var ju samma på IKEA för några år sen när jag var gravid.Men allt gick ju bra, tack o lov.


 Och på tal om julklappar, så har jag redan köpt en hel drös och det känns sååååå himla skönt! Jag klarar inte och orkar inte med stress, som stress i sista minuten för att hinna och knappt veta vad man ska köpa. Nu är vi ju många i familjen oxå så det är lika bra att börja i tid. Så jag har varit smart i år och köpt när jag sett något som jag vet att folk behöver, köpt när det varit erbjudanden och rea. Och faktiskt så är jag nästan färdig, en underbar känsla kan jag berätta :o) Spenderar hellre sista månaden med familjemys, pyssel, bakning och andra julförberedelser :o)


Idag har jag varit i lokalen en sväng för att testa en ny låt, testa saker i vår nya utrustning och även kolla på vår nya backdrop, sååå snygg. Visar längre fram. Hemma lagade vi spagetti carbonara och allihop var var samlade, var ett tag sen nu...Mysigt! Imorgon ska Savanna till tandäkaren och visa sina tänder, det ska bli kul. Ha nu en fin vecka allesammans.

Kram å natti

 P.s Var en sväng på Emporia idag och tro det eller ej, lyckade att hålla mig från ett besök i LÓCCITANE butiken. Gick bara förbi nära, nära och sakta, sakta. Tillräckligt nära och sakta så jag iallafall kunde njuta av dem underbara dofterna och den mysiga atmosfären. :o)ricka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar