tisdag 12 november 2013

När det är bråda dagar!

Ja, det har varit full rulle här...som vanligt :o) Har hunnit med rep, en Danmark-syster träff, shopping, lite trädgårdsarbete, massor av tvätt, bra möten, packat in ännu fler julklappar, firat fars dag, bitit av en bit på en tand, många pottbesök, och slutligen illamående...igen! :o(

Åkte till min syster i fredags, och det var lika mysigt som vanligt. Inte träffat henne och min fina systerdotter på jättelänge, verkligen saknat dem. Ett tag verkade det som att vi inte skulle komma dit alls, det var bara en sån dag när allting gick fel. Men efter många om och men, felkörning, avstickare m.m. så kom vi äntligen fram :o)


Hade lite ärenden i centrum där Nadine bor först. Jättemysigt, gulligt litet centrum som faktiskt har det mesta man behöver. Jag skulle först till apoteket och därefter ett besök på Netto. Jag älskar Netto, dem har så mycket kul och till jättebra pris. Skulle även köpa med lite färst att äta, hittade fin kycklingfilé och färsk lax. Köpte lite smått och gott till mig och familjen ox, bl a denna roliga "adventsljusstake". Man tänder ett ljus om dagen istället för bara ett varje advent, lite roligare för Savanna att tända ett varje dag :o)

Eftersom vi kom fram ganska sent så stannade vi oxå till ganska sent, man vill ju passa på att umgås så mycket vi kan när vi väl ses. Savanna somnade gott  i bilen och det gjorde vi andra oxå när vi väl kom i säng. Denna gång var det Emma och Kevin som följde med :o)


Lördagen kom med helskumt väder. Det regnade, blåste och solen sken om vartannat. Hade lite ärenden så det var baa att bege sig ut, även om det hade varit absolut skönast att krypa upp i soffan framför nån bra film och eld i brasan. Men vi hade ändå tur, när vi gick till bilen började det visserligen regna men samtidigt började solen skina. Så vi fick njuta av 2 vackra regnbågar som var väldigt starka. Blir fortfarande lika imponerad av regnbågar, tänk att naturen kan skapa något sånt vackert helt själv. Lite knäsvag blir man allt.
  

När vi kommer till affären fastnar jag i ett ställ med min väska och allt åker ut på golvet :o( Den var visserligen redan isönder och jag beställde en ny för längesen som inte kommit. Men den har fyllt sin funktion och fungerat bra i väntan på den nya. 


Så det vara bara att hitta närmsta väskaffär direkt. Jag är ganska kräsen med väskor, och köper  därför inte väskor så ofta. Blir ofta att jag använder dem tills dem har gjort sitt och sen har jag problem att hitta en ny igen som har alla funktioner och det utseendet som jag vill ha. Men denna gång hittade jag faktiskt en direkt, otroligt. Jag behövde inte ens gå in i affären, för jag såg den direkt redan utanför. Den hängde på ett ställ precis vid ingången och det var tydligen den sista oxå. Jag är glad att jag hittad en som jag tyckte så mycket om, inte kul att köpa något bara för att man måste. Och att springa omkring med en platspåse är varken säkert el kul.

Var inne på Systrarna Grene och hittade en hel del kul till Savannas julkalender. Köpte även fina pappersbollar som ska hänga i hennes rum.

 
 
Systrarna Grene är oxå en sån butik som man inte kan låta bli att älska. Dem har allt mellan himmel och jord och ibland till löjligt låga priser. Jag hittade jättebra saker till Savannas kalender och nu har jag bara 10st kvar sen är den färdig.

Söndag var ju fars dag som de flesta säkert vet. Jag har ingen pappa att fira, har och har...men han är inte speciellt intresserad av mig. Vet inte vart han finns och om han finns överhuvudtaget. Men Frank blev såklart firad av Savanna.



 Blommor, parfym och en kofta fick han på sin dag.


Jag fick hem lite böcker jag beställt igår.


Bebishandboken är till Emma som ska ha om 1 månad *shit* Kan ni tänka er att det kommer en liten här om 1 månad, helt otroligt :o) De andra böckerna är till mig. Av någon anledning så fastnade Savanna för den boken i mitten *hahahaha* undrar varför :o)

Förresten så har Kevin och Emma fått lägenhet från den 1 december, snacka om sista minuten :o) Det ska bli jätteskönt för oss alla, och förhoppningsvis så hinner dem komma iordning tills att lilleman poppar fram. Jag satt och sökte säkert 15 lägenheter i alla storlekar och områden och nån dag senare får vi svar från 2 st. Känns jättebra att det löste sig lagom och både Emma och Kevin ser så mycket fram emot det. Allting brukar lösa sig till det bästa, det gäller bara att inte stressa upp sig och att ha is i magen.

Slutligen så blev jag kass igår igen, känns som att detta blir en sjudoms vinter för mig *suck* Mitt immunförsvar är ju inte på topp direkt p g a att min kropp alltid jobbar så hårt med smärtorna i min kropp. Förra vintern var en bra vinter så gissar att jag får allt i år. Hoppas innerligt att det inte blir så! Märkte iallafall att Savanna var väldigt gnällig och trött igår och efter maten började jag må illa som attan. Och sen blev det bara värre och värre framåt kvällen. Savanna somnade tidigt, och jag kunde knappt röra mig så illa jag mådde. Trots det tog det lååång tid för mig att somna, var jättetrött men obehaget tog väl över på nått sätt. Idag känner jag mig bättre gällande illamåendet, men mitt balanssinne känns ur balans. Jobbigt, håller tummarna att det inte blir värre. Är noggrann med mina vitaminer och min aloe vera och försöker äta så bra som möjligt. Håll tummarna för mig!

Hoppas ni alla har det bra där ute trots regn, rusk och kyla.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar