onsdag 6 november 2013

När det går på rätt håll...nästan!

Iallafall sjukdomsmässigt :o) Har bara tagit det väldigt lungt den senaste veckan och försökt äta så bra som möjligt, allt för maximal återhämtning. Har varit en tuff vecka och kroppen har lurat mig flera gånger. Vaknat och tyckt det känns lite bättre, men har sen vid minsta lilla ansträngning kollapsat. Det känns iallafall som det går på rätt håll nu och igår gjorde jag den största och första ansträngningen denna vecka. Det blev lite trädgårdsfix! Kände fortfarande när jag skulle bära något tungt att jag inte återfått mina krafter helt, men så länge jag tog det i lungt tempo så funkade det.

Färgglada trädgårdsboots :o)

Trädet efter stormen ligger fortfarande kvar...

Savannas kottar.

Grönsaksbädd

Oljetunna, så vackert! Älskar rostiga ting.

Lite lä för fjäderprydda varelser, lite mindre varianten då :o)

Full av spring som vanligt!

Vackra murgröna.

Ingång till paradiset




Underbara bambu.

Detaljer

Rostiga ting och vackert röd kornell.

Jag fick sopat och räfsat. Två träd fick sin plats, och även två vallmo. En del fick vinterförvaring och annat fick bara justeras lite. Har massor kvar och hoppas på fler fina dagar utan regn snart. 1500kvm tar sin lilla tid...å kärlek.

En lugnare aktivitet är att sy, kunde visserligen inte ens göra det när jag var dålig. Men de senaste dagarna har jag kunnat sitta kortare stunder, och äntligen är utformningen av fjärrkontrollugglan klar. Nu är jag supernöjd, precis så här vill jag att den ska se ut! Så nu är det fritt fram för beställningar, 350:- kostar den. Perfekt gåva till den som har allt redan :o)

https://www.facebook.com/pages/Pyttipanna/520442611342926?ref=hl

Jag hoppas ni har det bra där hemma i stugorna och har sluppit flunsor och annat trams! Jag sitter med spa-te som kanske kan lugn min oroliga mage, igår var den så stor så det såg ut som jag var i 5e månaden. Nä, jag skojar inte. Helt otroligt. Vet inte om jag ätit något olämpligt eller det bara efterdyningar efter annat virus...får hoppas det lugnar sig snart iallafall!

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar