fredag 1 november 2013

När man inte orkar nånting alls!

Jag vet inte vad som händer i min kropp? Jag mår inte alls bra och har precis noll ork. Jag har vaknat några mornar och tänkt att "jag mår nog lite bättre idag", men vid minsta lilla ansträngning får jag enorma dippar. Bara faller ihop helt yr och illamående och det enda jag kan göra då är att lägga mig ner och vila. I nuläget vågar jag knappt röra mig, för när jag får mina dippar så kan jag inte samla nån kraft igen, helskumt. Så  nu är jag jätterädd att anstränga mig så jag inte hamnar "där nere" :o( I nuläget har jag ingen feber som jag hade i måndags och tisdags. Jag bara småfryser hela tiden, är yr, mår illa till och från, är totalt matt ledsen och  uppgiven. Jag är jättekänslig för ljud och jag orkar inte prata med någon. Jag har haft min bloggsida uppe i flera timmar innan jag nu tvingade mig själv att skriva några rader. Men kommer på mig själv emellanåt med att jag tappat fokus helt och sitter och stirrar på väggen, knasigt.




Varje steg känns så tung, känns som jag väger 150kg minst. Har så dåligt samvete för min lilla sessa som är full av spring, hon förstår ju inte riktigt varför mamma inte är som vanligt. Vi försöker med lugna aktiviteter som titta på film, läsa bok, rita, bygga klossar och leka med lera. Men är man 2,5 och vill leva livet fort fort, så räcker lugna aktiviteter en stund, sen måste kroppen få fritt lite och leva ut. Ska bli skönt när Frank kommer hem så han kan avlasta lite.

Låg och vilade halva gårdagen, försökte sova men det gick inte. Längtade tills läggdax men kunde inte sova å heller, helskumt! Jag är ju jättetrött hela tiden. Ja, jag fattar ingenting. Denna yrsel, trötthet och matthet påminner mig om hur jag mådde när jag hade min cancer för några år sen. Det känns exakt likadant och jag förstod inte det förrän efter jag blivit opererad och sakta men säkert blev piggare och piggare. Konstig trötthet, man är rastlös men orkar ingenting. Ja, nog om det. Får bara fortsätta ta det lungt, vila mycket, undvika saker som tar energi, äta så bra jag kan och ta mina vitaminer i vanlig ordning. Nu skulle man haft den där juicemaskinen så man kunde gjort smoothies och bombat med en massa frukt och grönt, dem vitaminerna är ju trots allt de bästa.







Jag har berättat för er innan att jag är en produkttestare från Smartson, nu är det tid igen. Denna gång ska jag testa köttbullar från Scan och katterna ska få testa kattmat. Återkommer med det så fort jag testat. Är du oxå intresserad av att testa produkter? Anmäl dig då hos www.smartson.se




Vi odlade ju lite grönsaker i somras, men vi har helt glömt bort dem. Dem har stått långt ner i trädgården och ja, det har bara inte tänkts på. Men när jag var ute i trädgården häromdagen en runda med Savanna efter stormen, så såg jag att det växt som attan.


Kolla in storleken på rädisan!  Vi tog bara denna, jag mådde inte så bra och det var kallt, men jag blev väldigt imponerad av storleken. Ska kolla mer en annan dag. frank smakade på den och sa att den var väldigt stark, nästan i klass med pepparrot :o)

Min granne kom förbi igår med resten av produkterna jag beställt från Forever.

 
Ansiktsvatten och make up rengöring i samma serie som det underbara sermet. Ska bli kul och se om dessa produkterna känns lika bra. Min granne Marina är jättetrevlig och ger mycket fin service. Hon tar reda på en massa så passar just mig och skickar länkar och ger tidningar. Hon är jätteduktig och vill ni ha en demostration el en spakväll så skriv till mig på hanssonnina@hotmail.com så vidarbefodrar jag ert mail el telnr till henne. Jag rekommenderar er varmt att prova deras produkter!

Nu orkar jag inte mer *pust* hoppas ni mår bra allesammans och tar hand om er. Ha en trevlig kväll!

Kram


1 kommentar:

  1. Så kände jag mig innan sommaren. Gick till slut till läkaren och mina prover var INTE bra. Lågt Hb, B12 åt helvete liksom mitt albumin. Fick medicin, ändrade kosten. Nu mår jag bättre. Har tagit tid...men du kanske ska kolla upp det??
    Kram

    SvaraRadera