torsdag 7 november 2013

När nånting händer!

Dagen började ganska hyffsat. Ok, lite magstrul kvar men ändå vid gott mod och planering för dagen och morgondagen...sen hände något. Något som fick mig helt ur balans. Något som stängde ner min kropp bit för bit. Något som fick mig fälla tårar, må dåligt, bli fylld av ilska och sorg. Fick magen i totalt uppror och fick mig må så illa så det enda som kan lätta på trycket är att kräkas. Något hände som kastade mig många år tillbaka och fick mig att känna mig sviken...än en gång... Svek, en fruktansvärt smärtsam känsla, och trots att jag är så van så kan jag inte hantera känslan. Vet varken ut eller in nu, vill bara krypa under täcket och få tömt alla mina tårar. Ord kan inte trösta längre, det är för sent. Dessutom betyder ord ingenting, det är bara handling som är viktig. Kanske en dag kommer jag att förklara och berätta tydligare men i nuläget väljer jag att inte göra det. Vet inte varför egentligen, jag skyddar ju bara människor som inte förtjänar det. Konstig egenskap det där, att "skydda" människor som skadat en. Men jag är bara sån, jag kan inte ge tillbaka med samma mynt. Jag kan inte hämnas eller vara elak bara för att någon är det mot mig. I min värld gör inte 2 fel 1 rätt. Det är ingen egenskap jag strävar efter heller, men ibland känner jag att saker varit så mycket lättare om jag var sådan.



svek
  1. handlingen att svika någon, att bryta ett förtroende; det att medvetet strunta i, försumma eller avfärda en person som man har någon form utav skyldighet eller löfte till

Besläktade ord

Tillägg: smärtsam upplevelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar