måndag 18 november 2013

När relationer är så viktiga!



Man har en massa relationer i livet, några viktigare än andra. Vissa är påtvingade och vissa är självvalda. Och det är oftast de självvalda som ger oss allra allra mest. För mig är självklart min familj de viktigaste relationerna av allt. Då pratar jag såklart om den familj jag valt själv. Den där killen som för 18 år sen fick min hjärta att ta ett extra skutt, att bli varm i kroppen och få pirr i magen. Och 16 år senare är kärleken fortfarande lika stor så och vi skapar något tillsammans, en liten fantastisk rosig tjej full av liv. Och jag har ju haft turen att få vara med och skapa två liv till för 21 och 19 år sedan, 2 underbart fina killar. Och det är alla dem jag har valt, nu iallafall. Utan dem kan jag inte andas! Men relationer kan ju ändras. Vi växer o förflyttar oss, både i kropp och själ. Vi rotar oss på andra ställen och finner kanske andra och nya relationer. Så är livets gång. Man väljer relationer efter ens egen plats i livet. Men sen har vi dem där andra, de där som oxå är den "familj" man själv valt...vännerna/vännen. För mig är kvalitet så mycket viktigare än kvantitet, för man måste ha tid och ork att vårda det man har. Det tog mig 30 år att hitta den finaste människa som finns, iallafall för mig. En fantastisk kvinna som inte alltid själv haft det så lätt men ändå alltid månat om andra. En kvinna med både intelligens och (både inre och yttre) skönhet. Hon är full av kärlek, empati, förståelse, hänsyn och omtanke. Hon är unik, hon är 1 på miljonen! Och hon är min bästa väninna!



Och hon var här och kramades i fredags, och det var så skönt och så länge sen. Vi ses alldeles för sällan nuförtiden p g a olika omständigheter. Hon flyttade först och främst en bit bort, usch vilken sorg. Sen har hon fått en himlans massa barnbarn och har fullt upp med dem, ja och jag har ju fullt upp med mitt. Men vi måste verkligen bli bättre och träffas och kramas mycket oftare.

 Hon kom med vackra, fina, söta gåvor, till både mig...

...och Savanna


Vi drack kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen åt vi och pratade ännu mer. Vi lekte med Savanna som stormälskar både G och hennes man. Vi drack kaffe åter igen, pratade mer, skrattade och grät. Öppnade våra hjärtan och visade vårt innersta som vi alltid gör för och med varann. Denna gång kanske lite mer från min sida... Jag lever länge på våra möten, dem ger mig så mycket värme och kärlek. Vissa relationer är så himla viktiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar