fredag 6 december 2013

När lugnet lägger sig!

Har inte kunnat skriva på flera dagar, något strul med Blogger...igen! Jag kunde skriva på mobilen men eftersom alla bilder låg i datorn, hjälpte det mig inte :o(

Idag är det storm. Jag älskar när det är storm och jag kan sitta inne med öppen brasa och massor av ljus. Det är så avstressande på något vis. Inga måsten mer än att stanna inne där man känner sig trygg. Trädet som välte sist det var storm (för inte så jättelängesen) ligger forfarande raklång över gräsmattan. Så imorgon blir det att bege sig ut ur huset för att se hur hårt stormen Sven tagit. Jag har redan sett utemöbler svisha förbi fönsterna.

Det har hänt en del här, Emma och Kevins bebis bestämde sig för att komma 2 veckor för tidigt. Och bara några dagar senare var det tid för dem att flytta till egen lägenhet. Allt blev ju lite försenat, men nu har dem iallafall flyttat. Och det är så tyst och lungt. Jag saknar dem, men samtidigt var det väldigt tufft när vi var så många. Och självklart ska dem bo i eget med lilleman, det är ju precis så det ska vara. Men jag hade iallafall turen att ha honom boende här några dagar.


Emma och lilleman


Min Glossybox kom förra veckan :o) Det är lika spännande varenda gång!






Denna gång fick jag ögonskugga, duschmousse från Rituals, ansiktskräm, torrschampo m.m.

Jag är ju, som jag berättat tidigare, produkttestare för Smartson. Och denna gång skulle jag testa 2 nya smaker Fishermans friend. Spearminten var jättegod, men den tropiska var inte alls god :oS Kommer aldrig köpa den tropiska självmant!


Normalt sätt köper jag dessa, cherry. Dem är min absouta favoritsmak och jag har alltid med i väskan och på spelningar. God och lenande.


Ja, julen står inför dörren så det finns massor att förbereda. Grenen som vi har i köket, en som ibland är fylld med färgglada fåglar, ibland vackra fjärilar och ibland julekulor. Den fick i år bli Savannas julkalender.



Ner med fåglarna...




och upp med klapparna.


I det ena paketet fanns det "Tingeling" vingar, kjol och spö. Ta foto mamma säger Savanna :o

Min fine påg och min fina tös busar. Dem saknar varandra jättemycket nu när dem inte bor ihop mer.

Lite julestädning har vi oxå ägnat oss åt.



Frank och jag och Savanna såklart hjälptes åt med köksgolvet.


Eftersom vi skulle få fönsterputs först idag (torsdag) så valde vi att inte sätta upp ljusstakarna förrän efter. Men lite annat pynt blev det ändå. Levande ljus och doft från hyacinter är ett måste!








Trodde kanske inte fönsterputsaren skulle dyka upp idag med tanke på värdret, men jodå! Tyckte lite synd om honom faktiskt :o( Men fint blev det och ikväll satte vi upp lite stakar.

Fick hem min gåva i veckan, den för att jag prenumererar på Styleby. Ett set med diskmedel, handtvål och handkräm, på en fin liten svart bricka/fat.


och det doftar sååå ljuuuvligt. Definitivt inte sista gången jag använder detta. Dessutom är det en perfekt gåva till de flesta. Rituals finns både på Triangen och Emporia.


Måste rekommendera något nytt jag lagade häromdagen. Riktigt lätt att laga och supergott-


Steka bara strimlad kycklingfilé och ös på innehållet i burken, koka ihop, servera med ris och grönsallad! Fanns massa andra sorter och välja på. Det var många med grädde/creme fraiche i så dem kan jag inte äta, men den Indiska korman är jag väldig sugen på att prova nästa gång.


Det är tid att förnya körkortet, så det vara bara att pallra sig iväg och fixa foton för detta. Förstår inte varför man alltid ser så trött och risig ut på sådana foton. Jag tog t o m två omgångar, ska ju ändå dras med det i 10 år. Men jag ser verkligen inte klok ut på nått av dem :o(


Fick iallafall tillbaka papperna idag, namnteckningen var för svag på vissa ställen :o( *suck* Hoppas bara jag hinner få det innan mitt gamla går ut.

Fick blommor igår av min käre sambo, sådär utan anedning, bara för att. Sånt värmer inombords!



Hoppas ni alla mår bra där ute och haft en fin vecka. Hörs snart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar