måndag 30 december 2013

När man väntar på jul!

Hej allesammans! Hur mår ni?

Hoppas att ni mår bra och haft en mysig jul! Jag har haft det bra men verkligen fullt fullt upp. Har inte ens hunnit dela vardagen med er på länge :o( förlåt. Ska försöka berätta och visa men jag delar upp det i flera inlägg annars blir det så himla långt :O) Sen kommer kanske inte allt exakt iordning, men jag delar upp inläggen i före jul, under jul och efter jul Men även dessa kan bli uppdelade, har nämligen foton på 3 olika ställen :o)


Ett litet besök till Emporia hann vi med innan jul, dem hade pyntat vackert och det fanns massor av tomtar för barnen att titta på.

En sak som har varit väldigt skönt detta året är att jag började med julklapparna i god tid, minst 3 månader innan och detta har varit så skönt. Har inte allt känns mig stressad med julklapparna :o)


Efter hand julklappar blev klarar lades de under granen, och i år var det MYCKET klappar. Så många har vi inte haft på väldigt länge, iaf inte sen Colin och Kevin blev stora. Men sen har vi aldrig varit så många heller som i år. :o) så det har ju sin förklaring. Dessutom har det varit så de sista åen att Colin och Kevin oftats fått en större lite dyrare present och bara några små utöver, men i år fick de många "små" istället.





Kransar har jag bundit som vanligt, dock inga beställda i år. Har haft så fullt upp med sybeställningar att det inte funnits nån tid över alls.

Jag har sytt som en galning :o) Dessa ovan är bara några av de beställningar jag hade. Riktigt kul!

Och denna fick jag av Lisbeth som beställt av mig, så himla gulligt. Tusen tack Lisbeth, den slår ut när som helst :o)

En tur till skogen för lite plock av pynt har vi oxå hunnit med.

Och lite pynt måste man ju ha under juletid :o)


Savannas nya skötväska kom äntligen...ja, en särskild skötväska är det egentligen inte. Men jag behövde en ny eftersom den andra tillhörde den andra vagnen som Kevin och Emma köpt. Och egentligen så behövs det ju bara en väska som ska innehålla blöjor, tvättservetter m.m. Och när jag såg denna blev jag störtförtjust, den är ju bara sååå snygg.


Ett paket kom från She Inside, full med gosiga varma tröjor. Visar vid ett annat tillfälle.


 Emma och lilleman har varit å hälsat på.

 Lilleplutt växer och frodas, fina lilla killen!

 Gulle och Fritz var på besök och lämnade klappen till Savanna.

 En riktig Madickenklänning!

Savanna älskar kläder, här mannekängar hon för oss med nya klänningen, fina kappan och nya kängorna.

Bakat innan jul hann vi med, blev bara bröden. Lussebullarna och pepparkakorna tog vi under mellandagarna.

 Den lilla kransen jag band blev till ett ljusarrangemang som jag gav bort.



Ja, sen har vi ju pyntat granen. Detta tyckte Savanna var jättekul. I år hittade vi en riktig Kalle Anka gran, så tät och fin.
 

Självklart har det lagats skinka, köttbullar, julkorv, dopp i grytan, min älskade kaffe- och senapssill m.m. Det är mycket att förbereda inför jul. Jag har mer och dela med er så fortsättning följer...
Nu måste jag sätta mig ner och bestämma mat inför morgondagen, hmmm....

Ha en fortsatt trevlig Måndag, dagen innan nyårsafton :o)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar