tisdag 25 mars 2014

När det är tid för lördagsbestyr!

Vår lördag var lugn och skön. Vi mös länge i morgonsoffan och vi åt god frukost länge. Ingen stress och tog allt i vår egen takt. Dagen var avsedd till lite hemmafix, pynta och sushimys. Allt som räcker för att få en härlig lördag. Pyntet vi köpt hjälptes Savanna och jag att öppna och sätta upp, och varje gång Savanna tog upp en figur ur förpackningen studerade hon dem noga innan hon gav dem till mig...en efter en. Dem där figurerna har faktiskt den effekten på en, så små och så vackra. Funderar på att hänga upp lite hassel i Savannas rum så hon kan få njuta av figurerna året om. Men först ska dem få hänga i köket ett tag så vi kan få njuta av dem där.





Jag älskar det där trollhasslet! Tycker det är vacker precis som det är men oxå toppen att pynta med diverse saker som man hittar. Och ännu roligare nu och kunna dela det med Savanna.




Kolla in så fint arbete, supersöta figurer.



Den här är min absoluta favorit.





På kvällen kom Colin och flickvännen hemför sushikväll. Jag hade förberett det mesta så det var bara att sätta igång att rulla när dem kom. Och självklart ville Savanna oxå hjälpa till :o)



Tycker det är så kul att Savanna oxå gillar sushi, inte bara för att det är nyttigt men för att det är så gott och för att jag älskar sushi. Ser många mysiga sushistunder framför oss :o)



Och som vanligt smakade det ljuvligt! 

Om ni söker i sökrutan där uppe på sushi så finns receptet där, ifall ni vill prova. Fördelen när man gör sushin själv är ju att man kan ju stoppa i sånt man tycker om, och det behöver inte vara fisk alls om man inte gillar det. Ett tips (som jag dessutom vunnit pris för) är kyckling, gurka, salladslök, avocado, cashewnötter och teriyakisås...riktigt god kombo. 

Efter sushin ville Savanna se Spindelmannen, hon har av någon anledning börjat gilla honom väldigt mycket *haha* Hon såg en snutt av filmen på tv´n och sen dess har hon pratat om Spindelmannen. Vi köpte en tandborste till henne och hon fick välja mellan en lila och en med Spindelmannen, och det blev Spindelmannen :o) Fast hade det funnits rosa vet jag inte om hon kunnat motstå den :o) Men såkart, Spindelmannen är ju cool och snäll. Så vem gillar inte Spindelmannen! :o)

Så det var vår lördag, hur var din?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar