torsdag 20 mars 2014

När det blir tisdag och sen onsdag!

Tisdagen var en ganska vanlig tisdag. Lite trötta efter gårdagens alla timmar, men annars ganska så vanlig. Öppna förskolan stod på schemat och ibland tar vi en tur till lekplatsen efteråt. Men idag var det inte riktigt lekplatsväder. Himlen var grå och emellanåt öppna den sig för att släppa ner en hel massa droppar. Så inomhus var ett perfekt ställe för denna dag. Inomhus med dockor, bilar, pyssel, sång och fika. Helt perfekt med andra ord.
Så efter ÖF åkte vi hem direkt och satte igång med maten. Colin och hans flickvän skulle egentligen kommit för att hjälpa till att skura golvet i köket, men det blev inget med det. Så efter maten gick vi mest omkring å gäspade å längtade efter att klockan skulle bli 21. Och det blev den ju till sist, så alla hoppade i  säng tillsammans. Planerna var att Frank och jag skulle kolla på film när Savanna somnat, men det blev inget med det. Vi slocknade allihopa.
Det var skönt att få sova ut lite, trots att jag faktiskt vaknade kl 24 å sen var vaken en timme. Det blir alldeles för sent för min del varenda kväll.  För när Savanna somnat då ska jag göra allt det där jag inte kan göra när hon är vaken....vilket är en hel del. Men oftast är jag själv så trött då så det blir ingen reda tycker jag, eller så somnar jag i soffan...bara 5 minuter tänker man å vips så har det gått två timmar.
Iallafall så bestämde jag att vi bara skulle ta det lungt på onsdagen. Vi behövde det båda två, vila kropp å hjärna och ladda batterierna. Så vi gjorde inte så mycket igår, ja vi målade, byggde pussel, lekte, kollade på film m.m. Men det är ju sånt vi gör varje dag. Vi passade på att göra pannkakor till mellis, pannkakor går alltid ner :) Det blev en lugn skön onsdag som avslutades med ett varmt bad och en stund framför tv'n. Inte så märkvärdigt, men väldigt behövligt och skönt.
Men nu har vi torsdag här! Ha en fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar