lördag 22 mars 2014

När kaffet smakar ljuvligt!

Ja, för det gjorde det verkligen imorse. Jag älskar ju alltid vårt kaffe men idag smakade det sådär xa gott. Sådär mjuk och lent, perfekt sötat och i favoritkoppen. Kanske för att jag avkalkade maskinen i förrgår? Eller så var bara mitt smaksinne på topp. Oavsett så var det ett perfekt sätt att börja dagen på. Mmmmm.
Vad dagen har att erbjuda får tiden avgöra. Har lite funderingar på nått kul att göra, men man vet aldrig :)
Torsdagen var iallafall hyffsat lugn. Det var jättehärligt väder så Savanna och jag var ute en del. Hjorthuvudet fick sig en omgång till med färg och så vi plockade blommor. Inte jättemycket som kommit men vi fick ihop till en liten bukett iallafall :)

Vacker vide

Plockar blommor

Julros, en av mina favvisar

Snart färdig

Här ligger mina älskade kissar

Bina e redan igång



Kolla in vad jag hittade. Jag har ju ställt ut alla Amaryllis lökarna i blomsterverkstan efter de blommat färdigt, och idag ser jag en lång stjälk med stor knopp. En riktigt glad överraskning :o)



På kvällen åkte jag iväg för någon timmes repa. Å så var denna dag oxå över. Just idag har jag varit ganska så trött, men har ändå haft några dagar jag känt mig piggare. Hoppas nu det håller i sig. Blev lite orolig häromdagen för både Savanna och jag vaknade på natten för vi var jätteförkylda och behövde snyta oss. Savanna hade dessutom lite feber. Men det verkar ha hållt sig där. Men på kvällarna är jag totalt slut och det är så vansinnigt skönt att hoppa i säng. Men nu är det lördag, idag blir det nog städning och hemmagjord sushi :o) Gårdagen återkommer jag med.

Ha en fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar