onsdag 26 mars 2014

När man får 'rent hus'!

Söndagen var redan avsatt till städning och syverkstad. Jag har kommit så efter p g a all sjukdom, och oavsett sjukdom eller ej så är båda sakerna svåra med en liten duracellkanin kring benen :o) Älskade lilla fina underbara duracellkanin! Colin och flickvännen var hemma för att städa köket och jag satte mig att sy beställningar. Frank fick ta Savanna och åka iväg en sväng och vi satte igång!


Krukorna är från Tine K och köpt för längesen direkt från Tine K´s webbshop, den hittar ni här. Jag skulle vilja ha fler av just denna sort och färg, men den verkar vara slut överallt. Det fina paret fick jag av min älskade väninna när jag fyllde 35, tror de är köpta på Cervera.


Vackra glasvaser, den ena hittar ni här och den andra här



Maschetterna av drivved är köpta hos Vellingeblomman, älskar dem. Och älskar att blanda naturligt med modernt/blankt, blir så snygg kontrast.


Underbar vas i koppar från Bloomingville. Koppar/kopparfärgat kommer stort i vår/sommar och jag är hooked. Det är sååå vackert, sån lyster. Denna vackra vas kan ni hitta här.


Vasen i betong blandat med koppar är från House Doctor och hittas här och ljuskopparna i koppar från Bloomingville hittas här. Jag väntar på fler vaser i liknande stil från House Doctor, älskar denna kombo med den råa betongen och den glansiga metallen.


Kissrna flyr när golvet skuras, och allra bästa stället är ju trappan...därifrån kan dem se ända bort till sina matskålar *haha*


Beställd elefant.

Söndagen kände kort och bara sprang förbi, vissa dagar önskar man vore några timmar längre...å andra några timmar kortare :o) Tänk om man kunde fördela det där precis som man ville och behövde, ta lite från måndag för att använda på söndag :o) Hade varit toppen de dagar som är pest och som känns såååå långa, medan man har dem där riktigt bra dagarna som man aldrig vill ska ta slut.

Måndagen kom iallafall och efter gårdagens effektivitet tog vi det ganska lungt, så lungt man nu kan med hus, barn och husdjur :o) Matkassen från mat i veckan kom, lika kul varje gång. Påfyllning av te kom med posten, äntligen. Vi lagade fiskknyten, jag sydde lite till, sen ett bad och hopp i säng.


Hälsoteer härifrån.

Hur var er helg?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar