onsdag 5 mars 2014

När man lever i röra!

Jag är så vansinnigt trött på röra. Saker överallt som bildar ett yttre kaos och en kollosal inre stress. Vi har levt med detta i 12år, alltså ända sen vi flyttade hit. När vi flyttade hit så behövde huset totalrenoveras och här var för liten plats eftersom övervåningen inte ens var isolerad. Men då kunde man ta det bättre, man var liksom inställd på att det kommer vara rörigt ett tag. Men det där taget blev väääldigt långdraget av olika anledningar.

Nu är iallafall huset så gott som klart, vi saknar nånstans att ha kläder och badrummet ska helrenoveras. Sen finns det klart en massa mindre saker som oxå ska göras. Övervåningen behövs måls om, golvet i storarummet ska bytas eftersom det vi lagt var så dålig kvalitet,  trappan ska målas...ja, lite småsaker. Men trots att huset är nästa färdigt är här fortfarande rörigt. En stor anledning till detta är min sambo som inte är nån höjdare när det gäller att organisera, och ovanpå detta är han en "bra att haare". Dvs han sparar för att det kan vara bra att ha. Visst, jag kan oxå vara lite så. Skillnaden är att jag hittar lösningar så att jag kan förvara det, permanenta lösningar då. Sambon flyttar istället bara runt, runt, runt. Arbetas det på ett ställe så ställs sakerna i ett annat rum sålänge. Och så har det gjorts i 12 år nu, ganska slitsam situation i längden. Vi har ju inte överdrivet med plats, men vi har så vi klarar oss bara man organiserar lite. Jag har ju tagit fatt i det och tönt uterummet åtskilliga gånger, jag och pojkarna tog fatt i vinden...men det tar ett tag sen ser det likadant ut igen. Men vissa saker rör jag inte i, som sambons verkstad (som för närvarande är i total kaos) och  jag rör inte bland hans musikgrejer. Så för ett tag sen tog jag iallafall fatt i övervåningen,  vi köpte förvaring och jag rensade allt jag kunde. Men halva övervåningen var fortfarande belamrad med påsar med kablar, mikrofoner, gamla kasettband, instruktionsböcker, målargrejer, moduler, dammiga instrument, överfullt skrivbord, datorer m.m. Ingen rolig syn alls, och otroligt stressande. Det första man såg varje morgon var denna röra, och likaså det sista. Så efter att ha spelat både fredag och lördag fick i söndags sambon "husarrest". Nu måste det rensas!!! Bildena är från när han kommit en bit på väg, men som ni ser så är där mycket kvar. Det gör inget att det går långsamt, bara det blir bra och permanenta lösningar. Jag ser verkligen fram emot att få iordning och lugn, för sån här röra kan verkligen suga all energi från en.

Hur mår ni av röra?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar