torsdag 27 mars 2014

När man säger ahh och öhhh!

I tisdags var det dax för tandläkarbesök, Savanna skulle båda kolla sina framtänder från att hon ramlat för ett tag sedan, och så skulle hon göra den vanliga 3 års kollen. Allt såg fint ut så det var skönt, och Savanna var jätteduktig. Hon satt stilla och gapade stort där i stolen med sin alldeles för stora haklapp.


När vi ska på olika besök så brukar jag alltid förbereda Savanna långt innan. Vi pratar om vad doktorn/tandläkaren ska göra och varför dem måste göra det. Jag är alltid positiv och försöker vända allt till något bra. Sen pratar vi om vad som förväntas av Savanna, att hon t ex måste sitta fint och gapa stort annars kan inte tandläkaren se ordentligt. Och slutligen pratar vi om att om Savanna är duktig så gör vi något kul efteråt eller köper något gott. Så än så länge (peppar peppar) så har alla besök gått jättebra! Jag är dock lite nervös för nästa ögonkoll, detta besök kommer ta ca 1,5 timme och det är lååång tid för en liten sessa. Nu ska dem turligt nog inte undersöka i så lång tid, men hon ska få några ögondroppar och sen ska vi vänta i 45min. Frank pratade om att han fick några ögondroppar när han var liten som man inte kunde se något med, hoppas verkligen inte det är sådana. Stackars liten!!!

Efter tandläkarbesöket åkte vi till folkets park, jag visste inte vad som skulle vara öppet men vi chansade. Meningen var oxå att alla barn, flickvänner och barn barn skulle vara med. Men det blev inte så denna gång. Kevin kom iallafall och det var mysigt att spendera lite kvalitetstid med honom, och mysigt för Savanna att få ha sin storebror för sig själv lite. Det mesta var stängt, men terrariet har öppet året runt så vi gick in där. Tur att något var öppet för vädret var inte bra alls, blåste, var kallt och regnade. Typiskt när vi skulle hit, nu har det ju varit sånt fantastiskt väder ett tag.

Men terrariet är alltid trevligt, om än lite småäckligt. Vissa av dem där djuren får mig att rysa ordentligt!



Ödlorna är inte alls räliga, tycker dem är så häftiga. Vi har ju själv haft en leguan på 1,5m som hette Hilda. Den var Colins och Kevins och det var Franks beslut att köpa den till dem. Men det slutade med att jag alltid fick rengöra och mata, och jag var väl inte helt glad för det där. Hon var jättesnäll men den där svansen är inte och leka med. Inte klorna heller för den delen. Hon gillade att sitta i fönsterkarmarna och titta ut, hon åt gärna sin sallad från kissarnas matskålar och hon älskade att hoppa mellan våra stora golvväxter. Hon älskade när man kelade med henne och hon var charmig, men inget djur för mig direkt. Men när jag ser leguaner idag så saknar jag ändå henne och undrar hur hon har det.


Det här tillhör dem djuren som får mig att rysa ordentligt, brrrr...





...ormar oxå!






Krokodilerna får mig inte att rysa, men man är på sin vakt *hahaha*



Den här var lite otäck. En skallerorm och gick man nära glaset skallrade han som attan, högt och ljudligt. Det lät som det kom uppifrån så Kevin och jag började misstänka att någon hade rymt *haha* Men Kevin frågade ena personalen som intygade att båda två var i buren, han t o m öppnade buren men då for jag snabbt bakåt med Savanna. brrrr igen!



Dem här är lite mer Ninastyle på djur, mysiga, ulliga saker som är mjuka om man kelar med dem. Nu kanske inte just dessa är så kelvänliga och deras klor var inte att leka med. Men väldigt söta att titta på iallafall.

Efter körde vi till Triangeln för lite shopping och matintag.


Idag blev det Burger King för Mac Donalds glutenfria bröd var slut. Dåligt!


Dessa fina bokstäver köpte vi på TGR.

Vi hade en jättemysig dag och jag älskar att spendera tid med mina barn. Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dem och dem får mig att inse hur lyckligt lottad jag är som har dem. Älskade barn!

Kom på att jag inte visat bild efter vi satt upp hjorthuvudet, så här kommer det :o)



Blev jättenöjd och Savanna beundrar den ofta.

Nu ska det bli lite tvätt och dragspelsfix, ha en fortsatt fin dag!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar