lördag 1 mars 2014

När man vill ha ett tema!

Savannas rum har ju varit så gott som klart ett tag nu. Men jag har ju velat hitta ett tema där, en röd tråd som gör rummet till Savannas speciella plats. En plats som Savanna blir glad av, en trygg plats som andas Savanna lång väg. Så jag har funderat på vad hon tycker om och hur jag ska kunna väva in dessa favoriter, sen har jag letat å letat på nätet. Och nu har klurat färdigt och bestämt mig. :)
Savanna älskar rosa, och hon älskar karuseller, ballerinor och rådjur! Så, så blir det. Rummet ska få mjuka fluffiga rådjur/hjortar, vackra karuseller och rosa ballerinor.
Så nu har det arbetet börjat :) dock inte helt enkelt...krävs massor av surftid för att hitta dem där perfekta detaljerna till Savannas egna plats. Jag hittade iallafall ett helt underbart rostigt pariserhjul, det är så fantastiskt fint! Detta ska vi dekorera med en tunn ljusslinga och så ska vi försöka hitta små nätta figurer att sätta i. Det kommer bli sååå fint och Savanna är redan jätteglad för den.
Till sängen har jag hittat en luddig filt i rådjursliknande päls och rosa silkesbaksida. Och även sängkläder med rådjur. För tillfället består mitt sökarbete i att hitta ett rådjurshuvud el hjorthuvud att sätta på väggen, självfallet inte äkta. Jag har hittat vita men utomlands, och det är inte alla länder som skickar till Sverige. Men jag kommer lösa det det vet jag, tar kanske lite extra tid bara.  Sen å andra sidan har jag ingen brådska heller, det viktiga är ju att det blir bra i slutändan och att Savanna blir nöjd.
Jag har hittat fler karuseller i alla olika storlekar, så där kommer nog nån till. Ballerinor och balettskor har jag sett både som prydnadsfigurer och på tavlor. Det är ett riktigt roligt "arbete" och det ska bli så kul när det är färdigt.
Savanna har börjat sova i sin juniorsäng nu som vi har flyttat in hos oss. Hon är så glad för sin fina säng fylld med mjukaste sängkläderna, fluffiga kuddar och gosiga filtar. Hon sover jättebra, som en liten prinsessa och hon har knappt vaknat alls på natten.. åh min lilla flicka börjar bli stor   "snyft" :)
Ha en fortsatt fin helg.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar