söndag 16 mars 2014

När motvinden är envis!




Våren är här, äntligen! Som jag har längtat! Våren och hösten är dem absolut bästa årstiderna tycker jag, men våren toppar dock nog. Jag har tyvärr inte kunnat njuta av den så mycket som jag skulle velat, den här tråkiga tröttheten och "upp och ner, må bra, må dåligt" tillståndet har inte velat ge med sig. :( Varje gång man känt sig lite piggare och mått lite bättre så tänker man -Ja, nu vänder det. Men dagen därpå har jag sen dippat igen, och så har det varit ett bra tag...upp å ner, upp å ner. 


Men trots att man inte varit helt som vanligt, måste en liten sessa aktiveras. Fast det har faktiskt varit lite upp och ner för Savanna också, har dessutom hört en hel del som haft det som vi...upp å ner, feber som kommer och går, ihållande trötthet. Så något är det som sprider sig och däckar folk, det tillsammans med min annars "känsliga" kropp gör att det blir tufft att återhämta sig. Nåja, frisk luft är alltid skönt...det och sol gör gott för kropp och själ. Så vi har försökt vara ute varje dag, kanske har vi gått en runda. Eller så har vi tagit oss till lekplatsen. Vi har också varit på öppna förskolan som vanligt, men många e som sagt sjuka nu så det har varit glest med barn. Fast det bryr sig inte Savanna om *hahaha* hon har lika kul ändå :o)


Ute i sköna vårvädret och tankar syre och D-vitamin


Jag fick blommor på kvinnodagen :o) Tack så mycket kära sambo! Kolla in den vackra kopparfärgade vasen. Koppar är så vackert, och det kommer mycket koppar i år. Ska visa mer av den vid ett annat tillfälle så ni kan få länk till vart den finns :o)



Mer lek och D-vitamin upptag!



Äntligen hittade jag ett hjorthuvud till Savannas rum. Det fick bli ett i papp, mycket lättare att sätta upp och så slapp jag dyr fraktkostnad om jag hade köpt den utomlands. Så lite vit färg på den så blir den toppenfin.


Jag fick hem ett par varma gosiga innetofflor, perfekta för kalla fötter på kalla stenhusgolv. Fanns som riktigt bra erbjudande hos Groupon, dem är annars väldigt dyra. Skulle köpt till sambon oxå men den storleken var tyvärr slut :o( Men det kommer säkert igen.

Om ni inte har registrerat er hos Groupon så tycker jag absolut ni ska göra det, dem har väldigt bra erbjudanden för alla. Det kostar inget att registrera sig, och fördelen med att regga sig är att du får nya erbjudanen till din mail. På så sätt slipper du gå in och kolla varje dag :o) Registrera dig här.


Sängkorgarna och mattorna kom i fredags. Vi har ju ingen låda i våra nya sängbord så jag hittade jättefina hängkorgar från Tine K (ääääälskar!!!) som man kan förvara allt det där man behöver ha nära sängen.


Nu har jag bara hängt dem i sängbordets fäste upptill, men tanken är att de ska fästas i sängen. Vi får se hur vi gör. Mattan är oxå från Tine K, hon har så vackra saker.




Korgarna vi har under sängborden är modellen mindre, köpte även en större till scarfar, vantar m.m. Allt är köpt hos Inreda.com här direkt till Tine K här och direkt till korgarna här och här. Mattorna är tyvärr slut, jag köpte de två sista.

Och så kom äntligen våra nya affischer :o)


Visst blev den bra :o)

Hoppas ni har det bar där ute och att ni fått njuta av vårsolen. 
Ta hand om er.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar