söndag 2 mars 2014

När söndagen börjar med mys!

Idag börjar vi dagen långsamt långsamt...varje trött kroppsdel får chans att vakna till lite snällare än vanligt. Med toy story på tv'n och kaffet i handen ligger vi alla 3 nerkrupna mellan världens mjukaste sängkläder...så mjuka att man bara vill ligga kvar. Ligga kvar och gnugga fötterna mot varandra av njutning, känna kinden mot det mjuka och bara njuta. För jag har verkligen hittat dem skönaste sängkläderna man kan tänka sig! Sååå mjuka och mycket beroendeframkallande, så mjuka att man aldrig vill sova i något annat mer! Beach House heter dem.

Jag läser ju lite andra bloggar när jag kommer ihåg och har en liten stund över, och på flertalet bloggar har jag just läst om dessa sängkläder som ska vara så fantastiska. Jag har funderat mycket på dem där, hur fantastiska kan dem egentligen vara...det är ju liksom sängkläder? Men jag beslutade mig iallafall för att ge dem en chans, jag är ju kräsen med mina sängkläder så jag ska nog kunna avgöra :D 

Så jag höll utkik efter något bra erbjudande och då slog jag till, bara några dagar senare dök dem upp :) Riktigt spänd var jag, för det finns inte mycket som är viktigare än att man ska sova bra. Jag med min värk och det räcker jag ligger på ett veck så gör det ont. Jag vänder mig oxå mycket och hur kul är det att lakanet flyttar sig varenda gång, och hur skönt blir det att sova på :( Och Frank som har problem med sin rygg behöver oxå kunna ligga skönt så kroppen verkligen får koppla av och vila. Ja och Savanna, hon vill man ju att hon ska få det allra bästa man kan få!

                     

Sängkläderna var fint paketerade i separata logopåsar, men när jag tar upp för att känna på kvalitén blir jag besviken. Jag vet egentligen inte varför, hur hade jag egentligen tänkt mig att dem skulle kännas? För det kändes som mjukare t-shirt kvalitet... å då tänker jag direkt att det är typisk sådan kvalitet som flyttar sig och snurrar ihop sig i sängen. Som korvar sig och när man vaknar på morgonen ligger man bara på halva lakanet. Nåja, man måste ju prova ordentligt...det är ju inte utan anledning att dem får så högt betyg. Så jag bäddade och jag längtade tills jag skulle lägga mig. .. och WOW säger jag bara! Så underbara sängkläder. Jag har aldrig sovit så skönt i hela mitt liv! Det är stor skillnad och jag vill aldrig mer sova i något annat. Jag längtar varje kväll tills jag ska krypa ner mellan det där mjuka härliga som får mig att  må så bra! Och nu har Savanna oxå fått ett eget  set. Och hon sover verkligen som en stock hela natten, hon vaknar inte ens för att hon vill ha nappen som hon alltid gjorde så sådär en tio ggr per natt när hon sov mellan oss. Så jag tror hon sover jättegott!

 

Så, jag vill inte ha ngt annat att sova i mer och kommer inhandla fler set, både till Savanna och till oss. Man vill ju inte riskera att vara utan under tvätt! Man behöver inte 20 bäddset i skåpet som bara samlar damm, kvalitet framför kvantitet säger jag! 

Det finns dessutom pyjamas och nattlinne i samma kvalitet, dock inte till barn viket jag saknar. Men eftersom jag är en pyjamas och myskläder människa ville jag ju absolut  testa dessa oxå. Dem är jättesköna oxå, men jag tycker inte alls de känns lika mjuka som sängkläderna. Men kvaliteten känns skön och hållbar och jag kommer garanterat använda dem jättemycket. Jag köpte den ljusblåa och jag skrattade gott när jag gick förbi spegeln häromdagen...såg precis ut som en läkare/sjuksköterska *haha*


Jag köpte mina här, men dem finns även här. Anmäl er till både Sleepos och Design Onlines  nyhetsbrev, på så sätt får ni alla erbjudanden i er email. Just nu kan nu köpa den senaste färgen från Beach House hos Design Online till rabatterat pris, så passa på. Annars så har Sleepo, där jag köpte våra, ofta erbjudande och kampanjer. Riktigt bra rabatter t o m!

Sängkläderna ni ser på vår säng kommer därifrån. Nu kan ni se oxå hur sovrummet blev när det blev färdigt :) Jag vitlaserade ju alla möblerna, och sen har jag satt upp en ny tapet. Nya sängbord blev det oxå, dem andra var så klumpiga. Rummet fick en helt ny känsla och jag är supernöjd, vad tycker ni?
Ha en fortsatt fin söndag nu!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar