tisdag 8 april 2014

När det kändes som att det var igår!

Jag fattar inte hur fort tiden bara springer iväg, helt otroligt! Minns när man var mindre och de vuxna alltid sa att ju äldre man blir desto fortare går tiden...dem hade ju rätt!?! Det är över en vecka sen jag bloggade, men det känns som det var häromdagen. Det är för mig ett under att människor med barn, hus, djur, partner, matlagning, fulltidsarbete, tvätt, städ, partner m.m. ändå kan hinna med att blogga flera gånger om dagen? Vad väljer dem bort? Ja, jag hinner iallafall inte så mycket som jag skulle velat...tyvärr! Här händer saker varenda sekund och lämnar inte mycket tid för annat. Nattmänniska som jag är fungerar inte heller längre, för när kvällen kommer då är denna kropp och hjärna väääldigt trött. Dessutom har jag problem nu med min mobil, eller inte mobilen egentligen men överföringen mellan bilder till bloggen. Sen jag satte i det där minneskortet har det varit väldigt struligt. Och mobilen är ju den som räddat mig mycket i bloggandet. Nåja, nu är jag är och har lite att visa er och lite att berätta.

Savanna har ju haft det där ögonläkarbesöket nr 2 som jag berättat om. Savanna var jätteduktig, la sig på britsen och visade med fingrarna hur hon låtsade droppa ögondroppar i ögonen. Hon var helt förberedd på detta och inte alls orolig eller rädd. Vi hade ju som vanligt pratat om det mycket och jag hade visat hur dem skulle göra. Så hon fick dropparna hur lätt och smidigt som helst, och med ett leende på läpparna, underbara lilla tjej. Jag frågade innan om et var sådana droppar så att hon inte skulle kunna se något, jag tror faktiskt inte jag hade kunnat utsätta henne för det. Inte än iallafall. Hur förklarar man för en nästan 3 årig flicka att nu kommer du inte kunna se på ett tag? Särskilt till en flicka som Savanna som lever livet för varje sekund och i full fart tempo. Men det var det inte tack och lov. Pupillerna förstorades kraftigt, så hon kunde bli ljuskänslig. Sen kunde det bli suddigt på nära håll för henne. 


Ja, och så blev det. :o( Dropparna skulle verka i 45 min så vi gick iväg för att handla en glass. Savanna höll mig hårt i handen så jag förstod att hon inte kände sig het trygg med sin syn. Inne i affären gick hon dessutom på saker :o( och ovanpå allt blev hon extremt skelögd, det var precis som ögonen slappnade av helt. Jag började t o m gråta så ont det gjorde i mig att se detta, lilla sessan. Allt som allt tog det många timmar, det var mycket väntetider. Men det gick bra och det blev bestämt att Savanna ska få glasögon. Förhoppningsvis ska detta räcka och att hon slipper ögonlapp, så till hösten blir vi kallade igen. Så vi åkte direkt till Emporia för lite mat och sen för att hitta ett par glasögon. Savanna fick själv bestämma och de blev såklart "losa"! Hoppas dem kommer snart så vi kan sätta igång fortast möjligt!




Denna gång besökte jag en butik som jag faktiskt inte besökt på länge, 
eller länge för mig iallafall :o)



Love, love, love!



Fick med mig en massa godsaker hem. Bl a schampo och balsam i den underbara Citrus Verbena doften, mmmm! Behövde ansiktsrengöring så det blev det oxå 2 sorter, en gel och en milkig. Sen lite gåvor och en kroppsskrubb, lovely!

Sen måste jag visa något väldigt fint.


Läs texten så förstår ni


Dem här vackra armbanden var det jag beställt.



Likaså denna tvål. Viktiga saker och jag skulle bli så glad om ni oxå ville medverka till en bättre värld för dessa människor. Klicka här för att läsa mer och bidraga.

Kom oxå på att jag glömt visa mitt smyckeskåp efter att jag fyllt det.




Blev lite tjockt med grejor på sina ställen så nu kan jag inte stänga det *haha* Men allt har fått sin plats iallafall och jag kan ha allt samlat, känns jätteskönt. Men ni kan väl gissa hur en viss liten sessa är mycket nyfiken på detta skåp :o) 

Jag fortsätter min jakt på temasaker till Savannas rum...ja, kanske inte jakt precis. Är ju inget brådskande. Men kollar lite då och då och passar på när jag "trillar över" något fint och passande.


Den här kudden passade perfekt till Savanna, en riktig måååååste ha kudde! Den kommer bli så fin antingen på hennes säng, eller i den där kojan i form av en sänghimmel. En helt ljuvlig sänghimmel i så underbart material och vackert fall som beställdes för ett bra tag sedan. I den ska det finnas ett hav av kuddar och plädar, och där ska vi mysa och läsa böcker och spela spel. Så denna fina kudde dök upp i veckan :o)

Sen har vi ju repat och spelat och t o m besökt min syster i Danmark, men mer om detta i ett annat inlägg. Nu är klockan mycket :o)

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Där har vi det ju...!! =0)))
    Skitsnyggt....nu fick jag en ny hang-up. Nu kommer jag inte kunna smälta det förrän jag har ett hehe. Det var ju helt annat att se det så här, och jag hittade 3 sidor som har det nu....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag blir också så...måååste ha!!! Sen kan jag inte släppa det haha Så förstår dig till 100% Så bra att du hittade fler ställen, ska också hålla ögonen öppna ifall det kommer som erbjudande nånstans.

      Radera