tisdag 29 april 2014

När det vankas lördag med fiske och jobb!

Lördag och tid för spelning. Inte alls kul att lämna en solig trädgård innehållande världens finaste tjej i badkläder redo för poolen (läs badbalja). En dag fylld med barfota trädgårdshäng, iskalla glassar, gung i hängmattan och kanske årets första grillning. Men nu var det som sagt spelning som gällde denna lördag oh det vara bara att njuta så länge det varade innan det var tid för att packa bilen ful med saxofoner, dragspel, text & notpärm, scenkläder och lite sånt där som hjälper till och gör en vacker på både näsa och hår :o)

Avskyr att behöva lämna min lilla sessa, även om det säkert gör oss båda gott. Men det är en sån sak som följt mig sålänge jag haft barn, bara så jobbigt och saknar dem som galningar när dem inte är hos mig. Men  ibland är det ju tvunget. Hade förberett med en liten överraskning till Savanna, ett fiskeset som hon fastnade totalt för när vi var på Hamleys sist. Sånt där spö med magnet i ändan och fiskar med magnet vid nosen.Sen fick hon ett set med en håv och några andra fiskar. Jag hade oxå köpt hem lite gott att mysa med och köpt hem så dem kunde laga egna hamburgare som Savanna älskar. Allt för att det skulle var så kul som möjligt och att hon inte skulle tänka på eller sakna mamma för mycket.




Hade nu inte vädret varit ok, hade det få bli fiske inomhus istället, Savanna hade haft lika kul i badkaret.
Hon blev väldigt glad för fiskeseten och sa tack så mycket flera gånger sötnosen. Sen under kvällen ville hon inte släppa metspöt, hon ville t o m hålla det när hon skulle sova. Och det är ju klart att hon ska få!








Vi i RemlenZ hade en toppenspelning. 

Det var skönt för den var nära och bra, Kockums här i Malmö. Vi blev väldigt väl omhändertagna med personal som såg till att vi hade kaffe hela tiden, och sen fick vi gott om mat. Jag kunde oxå äta så jag var jätteglad, åt dock bara köttet och massor av sallad. Hur gott som helst. Men jag hade problem med min hals, vilket var mindre kul. Den här pollen har verkligen tagit på mig i år och det sätter sig i halsen och i näsan. Jag var så himla torr och det kändes mest som jag kraxade. Har en ständig klump i halsen nu, känns som en slags svullnad. Och den försvårar sången för mig, väldigt jobbigt. Måste ringa och få någon medicin för detta.





Publiken var helt underbar, glada, vänliga och dansanta. En väldigt varm men supertrevlig kväll, och Savanna sov sött när jag kom hem. Äntligen fick jag pussa på henne igen, älskade barn. Kom i säng kl 5 den natten så söndagen var inte så aktiv för min del *haha* T o m idag var det suuupertufft för mig att gå upp, så ont i kroppen, huvudvärk och vaaaansinnigt trött. Tror det var en kombo med lördagen men oxå den attans pollen som tar på mig. Jaja, nu lite Beverly Hills fruar och sen sängen. Hörs imorgon.

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar