måndag 28 april 2014

När fredagen kommer med lugn och vackert väder!



Så här lungt och skönt var det! 

Solen var framme och lyste på oss med sina varma strålar. Dock var det lite kyligt fortfarande i luften och i skuggan, så byxorna fick stanna på :o) Fast lite sol på de bleka hade varit välbehövligt. Dålig kombo det där, blek och frösen haha. Men varmt och gott och lugnt hade jag där i hängmattan...en liten stund iallafall innan Savanna absolut skulle hoppa i hängmattan.




Men för det mesta lekte Savanna med vatten, fyllde sin lilla vattenkanna och vattnade våra plattor. Vattnade en och annan törstande växt också, men det blev mest platt-tvätt. Hon ösde med vatten både här och där och på Gucci och på sig själv. 

Vatten är ju så kul!


Idag hade vi bestämt att bara koppla av, ingen stress och bara ta dagen som den kommer. Jag hade ju spelning framför mig och kände i kropp och själ att en dag i lugnare tempo hade varit till min fördel. Dessutom ville jag bara va med min sessa, kramas, njuta, äta tillsammans utan några andra mål mer än att må bra. Och jag tackar vädret också som hjälpte till så vi kunde njuta ute denna dag.





Ännu mera vatten...man måste ju utforska hur det känns under fötterna, mellan tårna, mellan fingrarna, i håret, i munnen, på plattorna blandat med jord, och i gräset när det är vått. Denna upptäckarglädje!




Gucci fanns klart oxå i krokarna och gjorde sig hörd. Han är väldigt glad för att skälla den där mannen, lite för glad faktiskt. hmmmm... 



Kolla in vår häck! Kan ni tänka er att vi satte den själva för några år sedan av små stickingar. Tät och fin och hög på bara några år, det tycker jag är fantastiskt. Min tanke är att denna vintergröna Liguster ska bli 3-5 hög, precis som den kan bli, och så har vi insynsskyddat från grannen. :o) Och i denna växttakt tar det nog inte så jättelång tid.



Ser ni lilla pippin på fotot nedan, det var ju den lilla pippin jag "räddade". Detta bo är ett gammalt och har nog legat där några år. Men jag hade inte mage att kasta det och tänkte att det kanske kunde komma till användning nån dag. Och mycket riktigt. Blev så varm i hjärtat när jag såg detta! Och Savanna blev oxå jätteglad, och vi ser mamman flyga förbi med mask i näbben lite då och då. Så skönt att allt gick bra.



En skön jättefin dag trots att både hus och trädgård är fulla med "to do" saker. Jag hade bestämt mig och både Savanna och jag kände lugnet. Älskar sådana dagar.

Nu är jag jäääättetrött. Spelade igår och kom inte i säng förrän kl 5. Men mer om detta imorgon :o)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar