söndag 20 april 2014

När man behöver lite Beach House tid!

Dagen startade lungt tack och lov. Min kropp har verkligen stängt ner idag. Svårt att förklara det där hur kroppen kan bara stänga ner. Men det är egentligen inte så svårt, kroppen är fylld av värk men så slut att jag inte ens kan tvinga mig själv att göra saker. Huvudet blir blurrigt, totalt dimmigt och det känns inte riktigt som jag är här... Jag är ju s k klar i knoppen, men ansträngning blir svår och att ens tänka på att organisera, planera el räkna matte är inte att tänka på. De dagar jag mår så och det bara är jag och Savanna då brukar vi ligga å läsa böcker, sitta på golvet å bygga lego el pussel, sitta vid bordet och pyssla. Lugna lätta saker men mycket inslag av mys, allt för att inte överföra min sjukdom på Savanna. Klart hon måste veta att jag är sjuk, men vill inte att hon ska minnas mig som mamman som alltid hade ont och var trött.
Iallafall, efter frukost pysslade vi lite med det nya pysslet från påskägget. Sen gick vi ut en stund i det vackra vädret. Jag bloggade men därefter fick jag gå och vila, då behövde jag ligga ner och få blunda. Under tiden var Savanna och sambon ute, de planterade bl a det nya trädet och tog ner hängmattan från vinden (som jag bad om innan jag gick och vila) till Savannas stora glädje. Hängmattan är en Fatboy och kommer från Hult`ens, finns webbsida där ni kan beställa.
Jag sov i 4 timmar, välbehövligt! Visserligen lika trött när jag kom upp, men kl var över 20 och jag ville vara med Savanna lite innan hon skulle nanna.
Nu nannar hon gott och jag sitter med en stor godiskål och en kisse framför mig som är väldigt kelen. Fortfarande trött och ska snart hoppa i sängen bäddad med mina fantastiska Beach House sängkläder. Och hoppas på en bättre dag imorgon, tror vi blir hemma imorgon oxå. Fixar lite i trädgården om vädret tillåter, kanske gör pannkakor och tar en picknick i gräset, går en runda. Ja, nått sånt. På tisdagen händer det lite mer. Då är det ö f och sen ska vi till optikern för att justera Savannas glasögon. Hoppas ni haft en skön påskdag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar