torsdag 10 april 2014

När man blir inspirerad!

Ja, vi har alltså varit och hälsat på min älskade syster och min älskade systerdotter. Jisses vad flickorna har blivit stora!!! Dem var så glada att få träffas och lekte så fint. Ja, visst blir det lite fnurror på tråden emellanåt. Men så är det ju med barn. Tänk att min syster och jag fick gåvan att få barn nästan samtidigt, och det var INTE planerat så. Det är en gåva för oss och det är en gåva för tjejerna. Dem är nästan som systrar och det är så himla fint att se, älskade barn!


En förväntansfull tjej på tåget.

Ja, denna gången åkte vi tåget dit. Savanna har ju tjatat om att åka tåg och bilen har krånglat lite så det var ett ypperligt tillfälle att ta tåget. Och väl i Danmark blev det en del bussturer också till Savannas stora glädje. Det är alltid otroligt skönt att träffa min syster och framförallt komma till hennes hem. Det är varmt och fullt med kärlek. Nästan varenda sak som finns där är valda med omsorg, och det speglar min syster så bra. 


Min fina syster!

Min syster inspirerar mig väldigt mycket, jag vet inte vad det är som gör det egentligen. Och det är nog lite det som gör hela grejen, hon behöver inte anstränga sig. Hon bara finns och inspirerar, en fantastisk egenskap som jag beundrar och eftertraktar. En stor sorg är att vi bor så långt ifrån varandra, önskar vi kunde ses oftare. Och önskar att flickorna kunde ses oftare.




Jag fick vackra blommor av sambon i veckan, bara sådär helt appropå. Alltid kul med blommande överraskningar :o) Tack kära sambo!




Sen fick jag hem ett paket innehållande något väldigt speciellt som jag hade beställt, läs här:
Maison Belle är en serie miljövänliga produkter från Isabella Smith i Danmark. Produkterna är framställda av naturliga ingredienser är inte testade på djur. Alla produkter innehåller äkta eteriska oljor och gör serien mycket väldoftande.

Och jag kan bara instämma, de doftar ljuvligt. T o m så sambon reagerade och tyckte det luktade väldigt friskt och fräscht! Dem är dessutom väldigt effektiva, vilket såklart är superviktigt. Jag passade på när butiken hade ett bra erbjudande, så jag tog lite av varje för att prova mig fram. Men efter att haft städdag i två dagar är jag totalt fäst, det blir dessa produkterna i fortsättningen. Och favoritdoften är redan funnen, apelsin och rosmarin!!! Alla produkterna kan ni hitta här.


Sen har vi spelat, denna gång i Törringelund.




Jag älskar att spela på Törringelund, av flera anledningar faktiskt. Först och främst så blir vi alltid så trevligt bemötta, Leif och Siv och personalen är så goa. Dem fxar kaffe till oss och vi får go mat. Lokalen är fantastisk och är en av de bästa dansställena ljudmässigt. Stor bra fräsch scen, lätt att lasta in. Bra omklädningsrum i anslutning till scenen och egna toaletter. Och sist men inte minst, publiken! Vilken underbar och dansant publik. Har du inte varit där är det absolut värt ett besök, både till dansen men oxå deras restaurang och deras buffé. Gå in här för att läsa mer.

Hoppas ni har det bra allihop, nu ska jag hoppa i säng.

natti

Mina speleblus från Wenz kan ni hitta här 
och världens skönaste byxor finns både här och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar