onsdag 23 april 2014

När man blir orolig!

Ja, blev lite orolig där framåt kvällen... Men dagen började bra. Savanna och jag mös i soffan och tog det väldigt lungt. Vi hade gott om tid på oss innan vi skulle iväg till ö f, hann måla naglarna och allt.



Men ändå av någon konstig anledning slutar det alltid i stress när vi ska iväg? Savanna springer iväg och skrattar högt när kläderna ska tas på. Katter och hundar ska samlas in och ha mat och vatten. Savanna ska helt plötsligt leka med allt det där hon aldrig leker med annars, och när man ska borsta tänderna har hon en miljon saker att berätta. Allt ska packas ner, blöjor, dricka, nått ätbart till Savanna och kanske några extra kläder. Man hittar inte det man ska, Savanna springer ut i trädgården och smutsar ner sig och då passar självfallet djuren oxå på att smita ut...igen! Ovan på allt ringer telefonen *pust* Och det spelar ingen roll hur mycket jag förbereder, det är alltid kaos i sista stund! Känner ni igen det?

Nåja, vi kom iväg till sist! Idag var där inga barn alls på ö f, om det berodde på det fina vädret eller att det var direkt efter påsk, eller kanske t o m sjukdom vet jag inte. Men vi roade oss lika bra för det. Hade det nu inte varit så att vi hade begränsat med tid för vi skulle till optikern så hade vi kanske kört till nån lekplats istället. Men nu var det som sagt kort med tiden så vi stannade kvar och ritade, lekte med dockorna, sjöng och fikade. 

Sen var det alltså direkt iväg till optikern och få nya "bakom öronen fästen" på glasögonen, viktigt att dem sitter ordentligt. Colin och Eva-Lina kom oxå dit så vi fikade tillsammans och gick och strosade lite. Colin och Eva-Lina valde Libanesiskt (tror jag det var) och jag valde det vanliga, sushi! Skulle nog kunna leva på sushi, sååå gott. Savanna åt sushi med mig och sen fick hon en hamburgare...fast hon vill mest springa omkring.





Store sonen :o)

Till vår och framförallt till Savannas stora glädje hade Hamleys öppnat igen :o) Den har ju varit stängd nu ett tag, tydligen har Hamleys gått i konkurs. Men nu har butiken på Emporia blivit uppköpt så det kan fortsätta ha öppet. :o) Så Savanna (och Colin & Eva-Lina) fick lekt av sig lite! Jag började må dåligt när vi hade varit på Emporia ett tag, ca en timme efter vi ätit tror jag. Jag blev lite orolig där för Savanna var ju sjuk i feber och förkylning över påsken. Emma och plutt som egentligen skulle följt med till ö f och sen till Emporia var nu sjuka och kunde inte komma. Eva-Lina har oxå varit sjuk de sista dagarna, så nu trodde jag att det var min tur. Så när vi kom hem fick jag bara lägga mig i soffan och ta det väldigt lungt, var illamående, ont i kroppen och yr. Helskumt. Ska ju spela i helgen så har verkligen inte tid att bli sjuk nu!

När vi körde hem var det sååå vackert. Stor orangefärgad sol och flerfägad himmel. Och trots att jag vid detta laget mådde skit så kunde jag ändå uppskatta den vackra omgivningen. På min högra sida:


...en enorm apelsinfärgad sol.


Rakt framför ser man havet glittra i bakgrunden.


Och på min vänstra sida gula vackra rapsfält så långt ögat når.

Liten besvikelse dock när jag såg fotona jag tagit, tycker inte bilderna fångat alls det vackra. Solen ser man inte ordentligt, bara ett gult sken liksom. Man kan inte se havet alls på bild :o( Rapsfälten ser man någerlunda, men inte alls så som det var i verkligheten. Ok, lite kan nog skyllas på att jag tog bilderna i farten (ajabaja). Och innifrån bilen försvinner en del och dessutom med mobilen. Men ville så gärna visa er.

När vi kom hem stod denna lilla finsaken och väntade. F hade hämtat den medan vi var iväg. Vi har faktiskt haft en sådan här innan fast modellen mindre, men vi sålde den. Det var ju långt innan ens Savanna var påtänkt :o) Men nu är ju Savanna här och klart hon ska ha en liten bänk och sitta och pyssla och syssla vid :o)


Så denna ska målas i nån fin mjuk pastellfärg, och det blir kalkfärg från Annie Sloan. Du kan måla med denna färg på vad som hest nästan, t o m tyger (wow) och inget förarbete krävs, lovely!


Kolla in de fina nyanserna! Ni hittar dem här.

Ska bli väldigt kul att ta fatt i. Tror jag målar stolen i en annan färg och syr dynor till i något vackert tyg :o) Blir galen om jag inte får vara kreativ och det blir tyvärr vädigt lite nuförtiden :o(

Hoppas ni har det bra därute!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar