tisdag 29 april 2014

När man fortfarandr är lite mör.

Och så blev det lite varmare och byxorna åkte av :o) Behöver verkligen få lite färg så man kan gå med kortare byxor, kjol och kanske t o m skjorts utan att skämmas. Tycker egentligen mina ben är ganska så fula nu, men med lite färg så blir det lite bättre iallafall.


Vi försöker njuta av det vackra vädret så mycket vi kan nu, dem har ju redan lovat att det snart ska försvinna och bli lite kallare igen. Så det blir mycket trädgårdshäng nu, och det passar mig alldeles utmärkt för tillfället. Sommaren kommer ändå bli full av aktiviteter och spelningar, så det gäller att passa på och ta det lungt medan man kan. Framför oss ligger inom kort min systers födelsedag, min systerdotters födelsedag, Savannas födelsedag, Eva-Linas student, Emmas födelsedag och så midsommar förståss. Sen en del spelningar och förhoppningsvis Zoo, Bon Bonland m.m. och självklart förhoppningsvis en hel massa strand el bassänghäng. Så vila är som sagt inte alls fel nu.







Min vackra Magnolia är nu full med knoppar som börjar så ut, en efter en. Blir lika imponerad och förundrad av dess skönhet vartenda år. Att något som ser så dött ut bara några veckor tidigare bara kan förvandlas och bli så häpnadsväckande. Jag säger bara, Tack Moder jord för dina vackra skapelser!


Savanna älskar vatten och älskar detta väder. Och vilket barn gör inte det, lätta sköna kläder, mycket bad, springa barfota och fika i solen, sommaren är verkligen barnens årstid. Så det blir mycket bad och fiske nu, men även hängmattegung i världens bästa hängmatta från Fat Boy.


Började rensa lite i uterummet, murgrönan hade exploderat där inne så fick ansa ordentligt. Klippte som attan och hela jag hade ett tunt lager pollen på hela kroppen, och hjälp vad det kliade. Var ju inför käderna, i hårbotten, överallt trängde det in. Brrrr, obehagligt. Gissa om det var skönt med en dusch sen :o)

Fick iallafall plockat ut en del som inte skulle vara där (mest sambons saker som vanligt). Sen fick jag samat ihopa dukar, fitar, sittdynor m.m. så det kunde tvättas. Blir nog lättast sen att ta ut allt, spola av det och sen kommer man lättare till att dammsuga och torka av där inne. Inte så jättemycket jobb egentligen, men saker som går saktare i värme. Och uterummet kan bli enormt varmt! Kommer ni ihåg bilden jag la ut förra året? Jag hade satt in ljus i den fina ljuskronan och även i golvljusstakarna, några dagar senare hade de smällt och hängde neråt allihop? Galet varmt :o)


Kolla in vad jag plockat. Äntligen hittade jag, för som jag har letat efter dessa grenar från sibiriskt lärkträd. Hittade dem i lördags när vi spelade, precis utanför vårt fikarum, yippie! Lagt dem i uterummet sålänge så en viss liten sessa inte ska lägga fingrarna på dem, eller en stor slemmig Gucci som älskar pinnar. 

Dessa rör ni inte, mammas!

Vet ni någon annan bra plats där man kan hitta dessa underbaringar?


Min Japanska Lönn är jag oxå väldigt glad för, känner att jag vill ha in mer av det röda i trädgården. Denna är ganska nyköpt därav storleken. Har haft tidigare men av någon anledning har de inte velat trivas, hoppas verkligen denna kommer trivas bättre. 

Nån som vet något särskilt trick?


Här är oxå en skönhet som blir helt röd, tror det är till hösten. Kan bara inte riktigt bestämma vart jag vill ha den. Tänkte först framför köksfönstret så jag kan få njuta av den även innifrån, men min Japanska Lönn är ganska nära så tycker det är synd att inte sprida ut det röda mer. Ja, vi får se hur det blir. Är ju våg, så kan ta lite tid innan jag bestämt mig. Men när det väl är gjort, är det väldigt svårt att få mig att ändra mig :o)

Hur njuter ni av det vackra vädret?

Kram

P.s Återkommer snart med ett riktigt bra erbjudande :o)

Här köpte jag min Fat boy, passa på nu när dem har kampanj. 
Dem har massor av färger att välj mellan, denna här har jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar