fredag 25 april 2014

När man har bestämt sig!

Känner nu att jag måste ta fatt i min kropp! Känner mig svullen och plufsig och trivs inte alls. Dem där sista graviditetskilona har liksom byggt bo och tror dem ska få stanna. Men nope, nu är det nog...nu vräker jag dem, ett efter ett.

Jag har en del emot mig som försvårar, min ålder är en faktor. Hos kvinnor förändras fettcellerna med åren och gör det svårare att gå ner i kilon. Min sjukdom försvårar ännu mer eftersom jag inte kan träna som en frisk, jag får sån vansinnig värk efteråt och vi pratar inte träningsvärk. Denna värk  stannar ett tag och gör mig t o m sängliggande. Och slutligen så har jag nästan ingen tid för mig själv. Men med lite jädrar anamma och envishet ska det nog gå, även om det tar lite längre tid. Man måste trivas med sig själv annars genomsyrar detta allt i sitt liv.

Så planen är nu mycket frukt och grönt, MASSOR av vatten...kallt gott rent kranvatten. Minimalt med kolhydrater, kan dock inte sluta med socker i kaffet. Minska ja, sluta nej! Sen får det bli power walks, med eller utan barnvagn. Och gåbandet när vädret är kass. Det är inte raketforskning och tror det kommer göra susen.

Förresten, har ju haft matkasse från mat i veckan ett tag nu. Helt underbart sätt att spara in både tid å arbete, och jag trodde inte jag skulle få den mer. Men det fick jag i tisdags. Det gjorde vissserligen inte så mycket eftersom jag inte beställt nån ny från annat ställe än. Isåfall hade det varit lite olämpligt. Får kolla mitt kundkonto och se vad som gäller. Funderar på att prova Citygross, bara hört gott om den dessutom skiljer det 250kr per påse!! Ganska mycket pengar faktiskt. Men Citygross har en lchf påse, tror den kostade lite mer. Lite sugen på att prova den, å så kokar man bara ris pasta el potatis till F och S. Problemet är att den inte finns som laktosfri, så vi får se vad det blir.

Så, jag tänker sätta upp ett mål och när jag kommit dit ska jag belöna mig själv. Kanske med en ansiktsbehandling, kanske ett besök till Loccitane och köpa den där guldserien till ansiktet, el iaf serumet som jag helst vill ha. Vi får se, belöning är viktigt! :)

Nu blir det sängen
Natti natti

P.s Mår mycket bättre idag :) Nog bara pollensjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar