måndag 14 april 2014

När något oväntat händer!

Igår morse vaknade vi till solens strålar som omväxling, har varit grått nu ett tag tråkigt nog. Solen gör mig på gott humör, den får det att spritta lite i kroppen, sprattla lite i benen och den går hjärnverksamheten att öka lite grann. Genast funderar man på vad man ska hitta på för kul, passande med helg oxå och att sambon för en gångs skull var hemma. Så medan vi åt frukost satt jag  där och funderade på vad vi kunde hitta på för kul. Något mysigt och kul för hela familjen, gärna utomhus. Jag lom väl inte fram till något förräng pang, där la min kropp av. En obeskrivlig trötthet sköljde över mig och jag kunde knappt resa mig från stolen, hela min kropp motarbetade mig! Så att åka iväg någonstans blev abrupt uteslutet. :(

Frank och Colin körde iväg med lite saker till Kevin och Emma och därefter hämtade dem vårt nya fina svarta  golv till storarummet. När dem kom tillbaka och Savanna  kunde vara med pappa försökte jag mig på att packa in lite presenter till min systerdotter och Savanna som snart fyller år. Dem har legat och väntat på detta ett tag. Men när Frank och Savanna kom in var jag tvungen att gå å vila, totalt utpumpad!

Jag verkligen avskyr när min kropp gör så mot mig, utan förvarning bara klubbar ner mig. Jag vet ju att den gör så ibland, särskilt när jag haft mycket att görs och jag har stressat. Men ändå är jag aldrig förberedd...och hur ska jag kunna förbereda mig? Ens stunden mår jag toppen och planerar aktiviteter, för att i nästa stund vara tvungen att lägga mig och inte ens kunna tvinga kroppen något.

Detta gör att jag avskyr att boka saker, för varje gång jag måste avboka mår jag så dåligt. Och i ärlighetens namn är det inte många som är så förstående gällande detta. Samtidigt har jag mycket svårt att bara spontant hänga med på saker, jag behöver tid att ställa in mig och förbereda mig. Ja, ni hör ju hur tokigt det låter. Ett enormt jobbigt moment 22.

Nåja, jag fick klart paketen efter många om och men. Så något fick jag ju gjort iallafall. Men det var en tung lördag för mig.

Idag söndag har varit bättre å vi tog en behövlig tripp till skogen för mys å avkoppling, men mer om detta i ett annat inlägg.

Hur var er helg?

Natti natti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar