onsdag 30 april 2014

När vi blev sugna på lite blommor.

Tanken var väl egentligen att vi skulle skippa ö f idag p g a det vackra vädret, förra veckan var där ju inga barn alls. Bara vara ute  trädgården, bada, fiska och göra precis det som föll oss in. Men när vi satt där så fick jag sådan craving för lite mer färg. För mig är sommar = färg. Och det är fortfarande lite färgfattigt och brist på blommor. Dem är ju på väg upp och vissa på väg att slå ut, men otålig som jag är ville jag skynda på detta lite. Så Savanna och jag bestämde att åka iväg en sväng för att köpa lite blommor. Savanna skulle få välja några själv oxå och få plantera helt själv. Losa (rosa) ville hon ha! Men, riktigt så blev det inte...




Posten hann komma innan vi gav oss iväg och idag kom den med "gåvor". Inte riktigt eftersom jag får betala det själv *haha* men det känns så varenda gång den kommer, Glossyboxen! Mycket fint denna gång, i fullstorlek dessutom. En bodylotion från Ldb, en ansiktskräm, en specialarkräm av något slag, en läpp peeling och lite annat smått och gott. Me likey!


Efter många om och men blev vi då färdiga till att ge oss iväg, att det alltid ska ta en sån himla tid? Under tiden vi gör oss iordning skriver min syster till mig, och det var tur det. Hade lovat att skicka några glutenfria varor till henne innan kalaset på lördag, hade helt glömt :o( Så det blev till att bege sig till Mobilia istället för Plantagen som vi planerat från början. Hade ett paket att hämta oxå som har legat ett tag, så det passade egentligen bara bra. Mobilia har ju Buketten oxå så vi skulle nog hinna köpa nån blommor ändå.

När vi väl var där kom jag på att Savanna behövde strumpbyxor till sin nya klänning som hon ska ha på kalaset, så det blev besök både på Lindex, H&M och Kappahl. Och sen var vi ju båda fikasugna. 





Och sen äntligen fick vi köpt våra blommor och kommit hem igen. Savanna hann t o m bada en stund innan det var för kyligt, så det blev rätt så bra trots allt.



Savanna fick valt sina rosa blommor. Nejlikor blev det. Bra val eftersom dem är ganska så tacksamma och växer ganska fort, kul för en liten att få resultat snabbt.


Ja, och jag är svag för nästan svarta blommor. Hittade några hängpetunior som jag tyckte var vackra.


På Kappahl hittade Savanna denna väska och ville inte släppa den ifrån sig. Blir så glad när jag ser denna modell, hade ju en precis likadan när jag var yngre. Roligt att saker kommer tillbaka och att jag kan få dela precis det som jag haft och upplevt med min lilla dotter 20-30 år senare :o)

Vad som fanns i paketet jag hämtade ska jag visa vid ett annat tillfälle för nu ska jag ut igen och se om vi kan njuta av lite sol till, känns som den är på väg att täckas av gråaktiga moln tyvärr. Kanske sista soldagen t o m på ett tag.

Förresten, vad är det med alla "smådjur" i år??? Dem är ju gigantiska och har konstiga färger! Svarta getingar och giganthumlor på 3cm? Och det är inga tystlåtna surr i fjärran, nä låter som man har ett maskinverk nära sig. Muterade varelser ju, mycket skumt. Brrrrr, otäckt! Ingen annan som reagerat på detta?

Ha en fin valborg allesammans!

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar