fredag 16 maj 2014

När det är skönt med en paus!

Halloj!

Hur mår ni? Hoppas ni får njuta av sol precis som vi.

Jag är inte så ofta själv. Så gott som aldrig faktiskt. Och ibland är det skönt att bara vara helt själv och inte behöva tänka på något annat. Att inte ha någon som sitter vid fötterna som vill ha mat och vatten. Att inte ha nån som skriker mamma hela tiden. Att kunna gå på toaletten själv och sitta så länge man behöver. Att inte behöva laga mat och bara kunna ta en macka å en kopp te. Att kunna läsa en bok el t o m en tidning. Ja, sådana småsaker. Jag tror att på tre år har jag duschat själv tre gånger och gått på toaletten själv tio gånger. Och många av dem gångerna har det stått det en flicka utanför som bankar och vill in, hur lätt är det att slappna av då!

Så någon gång då och då hade det varit skönt att bara få en stund för sig själv. Jag är i snitt borta från Savanna fyra timmar i veckan och det är när jag repar. Såvida vi inte spelar. Men då är jag ju ändå inte själv, och då jobbar jag. Så det blir ingen tid för bara mig!

Egentligen vill jag inte vara borta från Savanna, jag älskar att vara med henne och kunna följa hennes utveckling utan att missa något :) men man behöver det ibland, så är det bara. Ladda batterierna lite.

Igår var det iallafall repdax igen :) kul som alltid. Jag är lyckligt lottad som har möjlighet att pyssla med något som jag älskar. När jag spelar och sjunger mår jag så bra, och det ger nån slags inre frid. Många har tyvärr inte det privilegiet så det är jag väldigt tacksam för.


Gert bjöd på Läkerol, kolla in storleken på denna ask! Fick låna Kentas ciggarettpaket för att jämföra. Blev lite smått impad av denna gigantask *haha*


Mitt dragspel på vift, Leffe är en jäkel på dragspel.


Kenta hade fintröjan på repan till ära!


Vårt nya orkesterfordon.


Vacker konst på väggen i replokalen :o)


Leffes pärla.

Förresten, pengarna har kommit tillbaka *yippie*. Men nu har jag fått tillbax dubbelt, så nu är det jag som är skyldig dem pengar *suck* Det är ju bara att föra tillbaka, men åhhh så krångligt det har varit. Nåja, dem är tillbax iaf så det får man vara glad för.

Nu ska Savanna å jag fixa till oss och köra och hämta Emma å lille plutt. Ha en fin dag!

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar