fredag 9 maj 2014

När det är valår!

Äntligen kom den. Den där lilla pappersbiten som är så viktig och faktiskt kan göra stor skillnad. Jag röstade inte sist, skäms nästan för att berätta det. För jag tycker egentligen det är extremt viktigt att rösta, att göra sin röst hörd och göra sig delaktig. Vi har alla ett eget ansvar för förändring och det är jätteviktigt att alla är delaktiga. För din röst kan betyda väldigt mycket i slutändan.

Man behöver inte nödvändigtvis vara så politiskt insatt, vet att många tycker det är sååå tråkigt med politik. Det tycker jag oxå! Men titta på hur samhället ser ut idag, tycker du det är bra? Hur ser din livssituation ut? Arbetar du, är du arbetslös, är du student, är du äldre, är du sjuk o s v? Genom att se till din egen situation och se till vad samhället gör för dig, kan du lätt avgöra om du vill ha kvar den nuvarande regeringen eller du vill ha en förändring? Titta även på din familjs och vänners situation, har dem det bra? Sen kan det kanske vara svårt att veta vilket annat parti man ska rösta på, men det behöver inte vara så mycket jobb. Man skiljer på blått (höger) styre och rött (vänster)styre, för tillfället har vi blått. Så om du vill ha en förändring, ja då kan du utesluta de blå partierna och t ex bara läsa lite om de röda och de gröna. Det behöver inte göras så stort. Följ ditt hjärta och din hjärna helt enkelt.

Jag vet iallafall vad jag ska rösta, det har jag gjort länge. Vet du?

Tjingeling

1 kommentar: