torsdag 29 maj 2014

När det blåser kalla vindar!

Ja, och dem håller i sig dem där vindarna. Inatt fick vi öka på värmen och när jag la mig hade jag 3 täcken på mig :o) Tror att vi lyckades precis pricka in den sista "varma" dagen i tisdags när vi tog en sväng till stranden. Solen var framme hela tiden och värmde gott, men dessa svala vindar fick en att tappa andan emellanåt. När vi var ute på bryggan frös vi som attan, och det var ingen av oss som var pigga på att bada med så kalla vindar. 




Men vi hade supermysigt ändå. Vi hittade bra plats i lä, och det var nästan folktomt så det var knappast någon trängsel om platserna. :o)


Eva-Lina hade köpt jordgubbar med sig och jag hade brett bullar. Så vi fikade på jordgubbar, skinkbullar, kaffe och läsk. Hur gott som helst. Mat smakar bäst ute.




Efter ett tag hann vindarna ifatt oss och skuggan så vi flyttade till en annan plats längre in. Där var riktigt skönt, och så länge man låg ner kände man inte av vindarna alls.




Till Savannas stora glädje fick vi fint besök, hon är otroligt glad för djur. Från min sida kanske :o)


Savanna gömmer sig, kan ni se henne?

Trots blåsten stannade vi ändå ganska länge och körde inte hemåt förrän vid 17.30 tiden. Hem för att få lite mat i magen och sen förhoppningsvis hinna något av allt det som ska fixas inför helgens kalas.

Glossyboxen hade kommit medan vi var vi iväg och Savanna ville öppna den, hon älskar paket. Om det är till henne eller ej spelar inte så stor roll. Härligt!



Många godbitar som vanligt :o)

Vi har massor att göra inför helgens kalas som sagt, både inne och ute ska fixas. Vädret ska bli sådär, så än vet vi inte om vi ska vara inne el ute. Vi vill helst vara ute, så det är lika bra att förbereda båda platserna. Men det är stressigt, Frank kommer dessutom vara borta en del så det mesta får jag fixa själv. Eva-lina kommer iallafall ena dagen och hjälper mig, så snällt. Svårt att få något gjort när Savanna står och tjatar att man ska gunga henne, sen ska det ätas, sen ska det bytas, sen händer alltid något extra som man får städa upp el ta fatt i på annat vis, och är det tyst då blir man orolig för det...ibland är et totalt hopplöst att ens försöka få något gjort!

Nu ska jag iallafall köra igenom några dragspelslåtar och försöka hinna städa något, det ska förberedas för middag m.m.

Ha en fortsatt fin dag allihop.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar