torsdag 1 maj 2014

När dippar kommer och går och solen likaså!

Gårdagen bjöd på fint väder igen, fast inte riktigt lika varmt så byxorna åkte på igen *haha* T o m Savanna tyckte det var kallt, hon kröp upp i hängmattan med filt - Savanna flyser! Barn brukar annars inte bry sig sådär jättemycket om sånt, så när även barnen "klagar" då är det ganska kyligt :o) Fast det kom och gick det där, hoppas nu inte solen försvinner...eller värmen. Jag behöver dem båda, säkert som så många andra.

Plantering stod på schemat idag, Savanna skulle plantera sina egenvalda losa blommor och några avocadokärnor vi har sparat. Jag hade oxå lite som behövde jord, så det var bara att sätta igång efter frukosten.














Saker börja komma fram en efter en nu, solsängarna har tagits fram så nu ska de bara sköljas av och på med dynorna. Savannas fina solstol har oxå hämtats fram, tror jag behöver olja den i år. Jag föll som en fura för den för några år sen i Danmark, fanns en hel serie i samma trä och stil men skulle få hem det oxå. Så jag fick nöja mig med solstolen den gången.



Hängmattan brukar alltid vara den som kommer fram allra först, en favorit med andra ord. Men mest älskad av Savanna. Den används både som hängmatta, rutschkana och gunga av henne :o)

Efter maten fick jag en sån där dipp som jag får ibland. All energi var borta och jag blev så vansinnigt matt och trött så fick lägga mig en stund. Trots att jag får dem lite då och då och vet att dem kan komma vänjer jag mig aldrig vid dem. Just det faktum att det kan slå till när som helst, kan kännas som jag har energi och så helt plötsligt pang, så däckar jag. Jobbigt, extremt jobbigt! Vilade iallafall ca en timme sen fick jag lite kraft tillbaka så jag kunde bada och klippa Savanna. Hennes allra första klippning :o)




Klippningen blev bra trots allt för oj, detta barn. Hon kan bara inte sitta stilla...och har aldrig kunnat. Hon har så mycket spring i sina små ben, helt otroligt. Inte ens ungdomarna kan hänga med där, på Leos lekland var Eva-Lina helt genomsvettig efter ett race med Savanna. Likaså Emma! Inte många som kan hålla hennes takt. Jag tänkte när jag var gravid att nu har jag fått två yrväder redan och jag är äldre och dessutom sjuk, så nu är nog vår herre snäll mot mig och ger mig ett lugnare barn *haha* men icke sa Nicke. Hon är den som har varit allra spralligast, pust! Men vår herre har ju varit snäll trots allt, hon är ju frisk och det är ju faktiskt det viktigaste! Men man kan ju skoja om det ;o)

Trots dippen fick jag även färgat och klippt mitt eget hår, som egentligen skulle gjorts förläääänge sen. Inte så snyggt när man har en hel fontän av gråa hår i hårbotten, för tro det eller ej...jag har massor av gråa hår. Är det inte ganska så tidigt? Har ändå haft det några år nu. Tror det beror på bekymmer, sjukdom och utmattning. För kroppen tar ju stryk på många sätt när den inte mår bra. Sätt som man inte alls tänker på. Så ta hand om er, både själsligt och kroppsligt! 

Nä vet ni vad, nu tar vi fatt i resterande av dagen!

Ha en fin dag, solen skiner fortfarande. Yippie!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar