måndag 19 maj 2014

När fredagen kom med sol och härligt sällskap!




Hejsan allihop!

Hur har ni det? Har ni haft en bra helg?

Här har det varit full rulle. Ja, ändå från torsdag faktiskt. Ingen rast, ingen ro. Idag har varit en extremt tuff dag för mig, men kanske mer om detta i ett eget inlägg. Nu ska det först och främst handla om fredagen med Emma och barn barnet. 

Jag hade ett paket att hämta i Vellinge och jag behövde åka till Apoteket och på tordag kvällen satt jag och blev lite sugen på Vellingeblomman. Så, precis så blev det. Savanna och jag hämtade upp Emma och plutt och sen mot Vellinge.

Jag gillar verkligen Vellingeblomman, men dem är tyvärr ganska dyra. Jag kommer ihåg för många år sedan, säkert 10år sen. Då hittade jag ett par sååå snygga lila kuddar som jag fastnade för, men jag tyckte dem var ganska dyra. vet jag letade lite här och där, men hittade inga...inte ens liknande. Så det blev att jag köpte de där kuddarna till sist hos VB. Tyvärr en lite jobbig egenskap jag har, att när jag fastnar för något så har jag väääldigt svårt att släppa det. Så då kvittar det nästan vad jag hittar, för vill tvunget ha de jag hängt upp mig på. 
Iallafall, kanske ett år senare hittar jag kuddarna på ett annat ställe. Ett ställe där jag aldrig varit förut och som låg i Helsingborg, och döm om min förvåning när kuddarna kostade 100kr mindre PER kudde :o( Exakt samma kudde, samma märke och allt. Då känner man sig lite lurad faktiskt. Visst, jag har ju ett eget ansvar som kund...men 100 KR PER KUDDE!?!

Jaja, nu var det inte det jag skulle skriva om ju. Men man gör klokt i att jämföra priserna där med andra ställen. Men jag gillar ju VB och deras sortiment och deras utstälningar, dessutom gillar barnen oxå VB eftersom där finns mycket för dem oxå. Smart drag ;o)




Där är så mycket fint nu, både till ute och inne. Massor av härliga pastelliga somriga saker som man bara vill plocka med hem.


Finaste plutt


Och tuffa skorna som farmor (läs jag) köpt :o)




Den här skulle jag vilja ha i trädgården, vacker och rogivande.


Och några i släkten får oxå gärna hänga med!




pasteller i massor


Sen var det dax för fika i farmor Idas mysiga café. Dem är till skillnad från VB väldigt bra i pris, du får generösa portioner, stort utbud, trevlig personal, massor av allergivänliga alternativ. Toppen helt enkelt, precis som ett café ska vara. Och när detta toppas med att sitta i deras trägård och avnjuta fikan, DÅ, ja DÅ är allt perfekt!!!





Dammen med massor av fiskar


Här satt vi i lite skugga för lillemans skull. Han var så ledsen och trött idag stackaren. Och Emma fick kämpa och gå med honom och trösta en hel massa, så det tog lite tid för henne att få i sig sin fika. Men det gjorde inget, vädret var ju underbart. Såå glad att den tiden är över faktiskt. Tiden när barnen inte vet vad dem vill, inte vill somna och blir övertrötta, och är dem övertrötta vill dem absolut ingenting. Puha, det var inte så längesen jag var där...och även om det var en mysig ålder med en massa annat kul så är den otroligt jobbig oxå. Ja, det är ju alla åldrar mer eller mindre. Men att kunna kommunicera med dem underlättar mycket, iallafall när man är orolig eller dem är ledsna o s v.


Savanna ville absolut sitta själv och fika, så hon tog sin bulle och satte sig en bit bort *haha*



Smarriga mackor


Här är han glad, men det ändras snart. Älskade plutt!






Detta fastnade jag för. Ett sånt utekök skulle jag vilja ha. Underbart.





Något trångbodda fiskar. Jisses vad många dem var!!! Undrar hur många man får ha tillsammans per kvm? Denna var mest fyllt, de stora fiskarna var inte alls så många i var "box". Väldigt vackra fiskar.



Man FÅR INTE klättra i möblerna med skor, men Savanna hör bara vad hon vill höra.



Efteråt körde vi till Willys för att handla lite mat. Emma och plutt skulle nämligen komma på lördagen och sova över, så vi skulle handla mat till det. Marinerade kycklingfileér, grekisk sallad med maaaassor av feta ost, och en vitlökssås till det. Och till efterrätt, Leilas bluberry cheesecake. mmmmmmm

Hela dagen gick åt till detta och vi var ganska trötta när vi kom hem. Men hade en riktigt fin dag med goaste sällskapet, åt gott och mös och hade det helt perfekt.

Jag köpte klart lite blomster, men de visar jag i ett annat inlägg...


Och paketet! Ja, det ska ni oxå få se en dag snart. Helt underbara saker till Savanna. Jag vill själv oxå ha inser jag nu....hmmmm, måste fila lite på det där :o)

Hoppas ni haft en toppen helg, vi ses imorgon igen hoppas jag. Så tills dess:

natti natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar