söndag 25 maj 2014

När fredagen kom med vackra ting och Eu val!

Godmorgon alla bloggisar!

Hur mår ni?
Har ni sol precis som vi?
Sååå härligt!

Grattis till alla er mammor där ute!

Ni glömmer väl inte rösta idag! Viktigt, viktigt!

F och jag röstade i fredags, skönt att ha det gjort. 
Men först åkte vi till en liten söt butik i Limhamn med fantastiska ting och dessutom 20% rabatt. Butiken fyllde år och firade med 20% så klart man måste passa på. Jag glömde helt ta foto när jag var där, var alldeles för upptagen med att njuta. Och sambon och Savanna "skickade" jag bort till leksaksaffären längre ner på gatan :o)


Den här fina plantan fick följa med mig hem, kan tydligen bli 3m hög. Isåfall får den nog flytta ut...fast, vi har ju öppet vid trappan s där skulle man kunna ställt den så den sträcker sig upp på ovanplan, hade varit fräckt :o) Fast jag ska få den att överleva först. Aldrig ägt en sådan innan. 

Ginkgo biloba heter det men kallas även tempelträd. Spännande, vacker och mytomspunnen växt! Anses vara jordens äldsta barrträd. Den har dock inga barr men barrar till höst precis som andra barrväxter.



Fick även med mig hem tvål i citrongräsdoft från L:A bruket.


Köpte också den vackraste lyktan. Har tittat på den ett tag, eller iaf sen den kom. Den är ganska ny. Den är så vacker när en är tänd. Ska bara köpa lampolja. Finns en storlek till, får se om det blir den oxå i framtiden.


Här kan ni se hur vacker den är när den är tänd.


Butiken heter Copperplate och ligger i Limhamn, väl värd ett besök. Hemsidan hittar ni här, och hon har en webbshop oxå. :o) Och här finns butiken på Facebook.

Efter att jag var klar gick jag bort till leksaksaffären där F och Savanna var. Och hon hade fullt upp :o) Denna leksaksaffär ser ganska liten ut utifrån, men går längre in i byggnaden och varje vägg är utnyttjad till max.





Savanna kunde nog stannat i timmar, ja som de flesta barn hade gjort. :o) Hon hittade den sötaste mjukis My little ponyn, Pinky Pie som hon vägrade släppa taget om. Men idag blev det ingen leksak, inte alltid man kan få något ju. :o)

Efter leksaksbutiken var det tid att rösta!




Vi röstade på Mobilia, supersmidigt och lätt och ingen  kö alls. Kändes riktigt bra när vi röstat klart och faktiskt så längtar jag redan nu till valet i September, det är dax att förändra vårt land nu till det bättre!

Har ni inte röstat så är det sista dagen idag, det står på ditt röstkort var din vallokal är. Brukar vara den lokala skolan som gäller på valdagen. Det är jätteviktigt att rösta och även EN röst kan göra skillnad, tänk på det. Det vanligaste är att man röstar samma både till Eu (som är idag) och regeringen i September, men det gör man klart som man vill. Bara ett litet tips om man är osäker :o)





Mellan Mobilia byggnad 1 och 2, där även vallokalen fanns, finns en massa aktiviteter. Där finns bl a en beach volley plan med sand såklart, solstolar, en annan plan av något slag, stora liggkuddar, glasskiosk, liten lekplats m.m. Så där blev klart ett stopp :o)





Och sen lite mat i magen.

Köpte färska blommor med mig hem oxå, kolla in så vackra Dahlior!



Kolla in bara, hur kan naturen skapa något så vackert. Häpnadsväckande!

Så iväg och rösta nu, var med och bestäm hur ditt land ska må. Alla barnen kommer hem idag för lite mors dags middag så det ska bli så mysigt. Maten har stått i kylen inatt och gonat sig, och det ska bli en sambal oelek köttkryta typ. Kan berätta mer sen, enkelt och supergott!

Ha nu en fin dag, så ses vi snart!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar