måndag 12 maj 2014

När lördagen kom med schlager och familj!

Hej alla bloggisar!

Hur mår ni???

Här är det....ja, vad ska jag säga? Jag är bara så trött trött trött! Det där med pengarna och sen att jaga läkare som jag dessutom får ont i magen av att vänta på när de ska ringa upp. OM de nu ringer upp? Jag hittade Vårdhuset i malmö när det var ganska nytt. Jag blev så bra bemött (till skillnad från många andra vårdcentraler), trivdes bra och det kändes som att jag skulle kunna stanna här ett bra tag. Nu kan man inte ens få en tid p g a hur många patienter som listat sig där och det är fullbokat. Ska man nu behöva byta igen...jag ooooorkar inte :o(  Egentligen skulle jag behövt en tid, har sådana problem med mina tummar och fingrar. Sen behöver jag medicin för pollenallergin, kunde knappt sjunga sist p g a den. Men det blir till att gå till sängs med en klump och magen full av oro, och hoppas att de faktiskt ringer imorgon.

Igår, lördag, var det schlagerdax så det var bestämt för kvällen. dagen till ära var det oxå bestämt att Emma och plutt skulle komma hit, äta lite gott, kolla schlagern och sen sova över. Så mysigt. Så jag hämtade Emma och barn barnet och så åkte vi först en sväng till Toys'R'us, något jag lovat Savanna ett tag nu. 





Alltså, när denna lilla goding ler kan man ju inte bara sluta fota. Sötnos. Tog foton på Savanna oxå nä hon cykla, men dem kom inte med av någon anledning :o(

Vi var i leksaksaffären i 2 timmar, men det gick så otroligt fort. Savanna tyckte det var jättekul och hon åkte rutschkana så många gånger att jag inte kunde hålla räkningen (som om det nu var så viktigt haha). Det var absolut inget uteväder och det regnade och blåste om vartannat, så några timmar på Toys'R'us gjorde susen för barn med spring i benen.




Därefter åkte vi en sväng till Mobilia för några inköp för kvällens mat och rabarberpaj med smuldeg.


Gluten och laktosfri rabarberpaj, superlätt att göra. Lägger ut receptet vid ett annat tillfälle


Mys i soffan framför Eurovision song contest.

Vad ska man säga om den då? Jag hejjade iallafall på Sanna först och främst och sen äääälskade jag Danmarks bidrag. Hade tyckt det var så himla kul för Sanna att vinna hela alltet, hon har kämpat för detta i så många år. Och hon är verkligen skitduktig, och detta var lätt det bästa hon någonsin gjort! Men nu blev de ju skäggiga damen som vann? Jag måste säga att jag förstår inte hela grejen? Låten var helt ok, hon/han/hen hade en fantastisk röst och känsla, hon/han/hen var oxå väldigt vacker trots skägget...men jag förstår inte det? Missade jag budskapet i sången helt? Eller har det pratats eller skrivits en massa om detta varför hon/han/hen hade skägg? Det där gav mig liksom ingenting? Hade man åtminstonde vetat storyn bakom så hade det varit lite - aha! typ. Men nu tyckte jag bara det var konstigt. Och detta har absolut inget med fördomar att göra, jag är väl bara sån att jag vill förstå saker :o)

Jag tyckte egentligen bara ett bidrag var riktigt riktigt katastrofalt i år och det var Polen (sorry Polen). Sen var där några tramsbidrag som Mustasch och killarna med olika färger på kostymerna. Men i övrigt var det helt ok faktiskt.

Vad tycker ni? Var det rätt låt som vann? Eller kollar ni inte alls kanske?



Det var två mycket trötta barn som slockande ganska sent, en plutt och en sessa för att vara exakt. Dem är sååå glada för varandra dem två, riktgt härligt att se. Colin och hans flickvän Eva-Lina var oxå med denna kväll, så alla var nästan här...saknade Kevin bara. Älskar när alla är "hos mig", världens finaste familj!

Nu ska jag hoppa i säng och måste tyvärr ställa klockan, så får vi hålla tummarna att dem ringer imogon. Usch, avskyr att vänta. Avskyr att prata i telefon. Och avskyr att ha med vården att göra. Många usch som ger magoro.

Nåja, sov så gott så hös vi snart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar