onsdag 7 maj 2014

När man har pippi!

Vi har blivit hedrade med ett nytt husdjur :) Det är Savannas alldeles egna lilla husdjur och hon har lovat att ta bra hand om det. Nu tänker ni säkert att jag är galen, Savanna är ju bara 3. Jo, förvisso. Men det är ett väldigt speciellt husdjur. Det kräver inte så mycket skötsel, äter extremt lite, för inget ljud och fäller inte det minsta. Kolla in själv!

Gullig va! En lite babypippi som har ramlat ner från boet, och nu har Savanna tagit hand om den. Hon pussar och kramar den, ger den riskakor (fast när hon ville ha ett helt eget till pippin sa jag stopp). Hon går ut med den så den får sträcka på sina vingar och lära sig flyga. Savanna håller utkik efter pippins mamma oxå, fall i fall den skulle dyka upp.

Fast den är lite busig den där pippin, jag har fått plocka ner den från taket ett flertal gånger. Några gånger har dem fastnat under Guccis tass. När jag diskade idag kom Savanna och pekade på fönstret - pippin där ute! Så på något oförklarigt sätt hade pippin lyckats att ta sig ut, så det var bara att gå och hämta pippin där ute. Efter 10 gånger sa jag att pippin får bli där en liten stund, mamma måste bli färdig här. 2 minuter senare kom Savanna med den i händerna. Hon bär så försiktigt och det är så fint att se hur ömsint hon är mot denna lilla låtsasfågel :)

Allt detta började när vi räddade den där lilla babypippin för ett tag sedan, tänk att barn redan som små har så mycket vårdarinstinkt. Det är fint att se.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar