onsdag 7 maj 2014

När man känner sig nyttig!

Toodeloo!

Har ni haft en bra dag?

Jag satt nu ikväll och hejjade på Sanna så att hon kommer med till stora Es finalen på lördag, och jag tänkte på en sak. Vill vissa länder inte vinna? Dem skickar bidrag som är jättetramsiga, och det känns som att dem inte alls tar denna tävling på allvar. Tänker sen på alla de länder som verkligen lägger ner sin själ i det hela. Känns inte alls rättvist och lite förlöjligande mot de som verkligen anstränger sig. 

Jaja, Sanna gick vidare iallafall och det var ju det viktigaste. Så nu gäller det Sanna, vinn hela sk...n på lördag. Jag kommer iallafall sitta bänkad i soffan och hejja på!

Men nu till gårdagen innan jag somnar.... :o)
Tyckte jag fick en hel massa gjort igår, kanske inte något revolutionerande, men mycket för mig. Ja, ni har säkert oxå haft sådana dagar när allt flyter på och när man lägger huvudet på kudden känner man sig så nöjd.
Det som kan kännas som lite för en frisk människa kan kännas mycket för mig eftersom jag aldrig vet vilka spratt min kropp och mitt sinne ska spela mig. Det kan ändras väldigt snabbt.

Så jag fick både tvättat en del och städat en del, och där ingår att plocka undan och sortera en massa som låg framme. Ja, faktiskt plånboken oxå. Den började bli lite väl tjock, och det var tyvärr inte några pengar som orsakade det. :o)

Ska visa er något som jag oxå använde igår. Har använt innan oxå och måste säga att det fungerar.


Ögonpads som hjälper, svullna trötta ögon, svarta rynkor och ger även fukta för rynkorna.


Snacka om påsarna under ögonen *haha* Men väldigt skönt och väldigt effektiv. Jag fick mina i min måntliga Glossybox och har nu försökt leta upp vart man kan köpa dem, verkar ganska begränsat. Men jag är en mästare på att hitta saker på nätet, så visst hittade jag...till hyffsat pris dessutom. Här kan ni hitta dem.

Jag har använt liknande innan fast då från Exuviance, jag älskar dem verkligen. Och måste säga att jag gillar Exuviance bättre. Lite dyrare, men oxå mer effektiva. Ni kan hitta dem här.



Mat i Veckan kom med en massa färsk och fräsch mat. Så det blev till att rensa och omorganisera lite i kyl, frys och matskåpen.


Med posten kom det ett paket. Mineralfoundation som börjar sina i denna färg och inpackning av världens bästa serie, Macademia. Denna serie gör under för håret, och jag har inte upp till idag hittat något som är bättre än detta. Det bygger upp och reparerar ditt hår till du endast behöver tvätta det 1 gång i veckan, supereffektivt. Nu tvättar jag ändå mer än en gång i veckan, och det är dem gångerna som jag ev använder andra produkter. Rekommenderar ALLA att prova denna serie ett tag, ni kommer inte att ångra er. Bästa priserna finns för tillfället här.

Jag hade massor av papper att gå inom och det fick jag gjort, härligt. Jag fick ringt min vårdcentral som skulle ringa upp mig idag. Jag fick gjort en del ärenden på datorn och deklarationen såklart.



Den fick jag gjord, med inventeringar och resultaträkning och allt vad det innebär. Och jag ick dessutom gjort min momsdeklaration och skickat in den. (klappar mig på axeln - dutti tös).


Och sist men minst, lagade jag och sambon en supergod middag tillsammans. Ugnsbakade potatisar, morötter, broccoli och purjolök. Till det hade vi ugnsbakad lax och en syrlig creme fraiche sås, ja och sallad förståss. Supergott var det. Nu äter inte jag så mycket kolhydrater för tillfället, så all potatis, pasta, ris m.m. avstår jag. Så det blir en hel massa sallad för min de istället.

Efter maten satte vi oss alla i soffan med nygjort kaffe och kollade på "Tingeling och älvornas hemlighet", en favorit här hemma för tillfället.

En riktigt bra dag med andra ord!

Idag har jag äntlgen kommit igång med måleriet, men mer om detta imorgon.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar