torsdag 1 maj 2014

När man vaknat!

Trodde aldrig skulle bli en av dem som måste få sitt kaffe innan det går att kommunicera med mig! Som inte får igång hjärnan innan kaffet fått rinna ner och ta plats i magen. Men nu är jag precis så! Kanske har jag varit så länge men det är inte förrän nu på "äldre dar" som jag tycker det är markant. Lustigt det där, hur mat och dryck kan påverka oss så. Kanske är det inte bara kaffet utan kombon med en stilla stund i soffan så kroppen kan få vakna i lugn och ro?

Men allt det där är sånt som varken de lurviga eller Savanna bryr sig om. Så idag har jag torkat kiss, skurit en hel massa ananas i flera omgångar, matat djuren och telefonen har ringt. Men där går gränsen, kan bara inte prata med någon utan att låta som en suris och vara totalt seg i bollen.

Men efter en kaffekopp och en stunds soffhäng framför barnprogrammen då börjar dagen så smått.

Idag var det lite extra segt och mörbultat, så nu är jag inne på andra koppen.  Blir nog en dag i värkens tecken känns det som, en lugn dag med andra ord.

Ha en jättefin dag allihop, ses sen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar