onsdag 21 maj 2014

När någon mycket speciell fyller år!

¤
Så kom då äntligen älskade Savannas födelsedag...3 år WOW! Stora fina tjejen :o)

Flera morgnar i rad har jag vaknat av ett väldans surrande i sovrummet, slått upp mina blå för att upptäcka gigantiska getingar surrandes ovanför huvudet. Men jag har fattat mig snabbt, fått tag i en bok och smack! Likså denna morgon, problemet var bara att Savanna hör detta och sätter sig upp i sängen -Savanna oxå se!

Så det blev lite miss i planeringen där med väckning med sång m.m. Men jag fick övertalat henne att stanna kvar i sängen så kommer mamma och pappa snart med en överraskning. Jag hade dessutom förberett allt kvällen innan så det skulle gå snabbt.

Lilla sessan blev lite blyg när vi kom sjungandes och med bricka och presenter, sötnos.

Tårta måste man ju ha på sin födelsedá :o)

Vackra rosa Magnolior från trädgården fick pryda brickan.
















Det blev några Toystoryfigurer som hon önskat sig. Pussel som hon gillar och är jätteduktig på. I drömmarnas trädgård gänget och tillhörande filmer fick hon oxå.

Kalaset ska vi ha snart så då blir det lite mer stoj och stim. Men idag blev det morgonfirande och ett Mac Donalds besök inplanerat lite senare.




Så dagen gick mest åt till lugn och en massa mys. Emma och Plutt var ju här redan, dem hade ju sovit över. Och Savanna som ääälskar plutt, hoppade glatt upp hos honom för mys.

Colin och Eva-Lina sov oxå hemma, så vi var nästan alla. Saknade Kevin bara, ja Frank stack oxå iväg efter frukost och var borta en hel del timmar trots att det var en speciell dag. Men jag är van att bli lämnad vid detta laget! Nåja, Kevin skulle iallafall möta upp med oss andra och följa med och äta, klart alla ska vara samlade!


Frukostdax





Plutt var på riktigt gott humör idag, han har ju haft två riktigt jobbiga dagar. Men inatt hade han sovit en hel massa timmar i sträck och det gjorde nog susen. Han var så glad och mild hela dagen. Skönt både för honom och för oss, avskyr ledsna bebisar :o( Man är så maktlös och deras gråt skär i hjärtat.








Av någon konstig anledning gillar inte Kevin att man tar foto på honom längre, han kanske är lik mig där...kräsen med hur bilderna blir? Men skillnaden är ju att han alltid blir bra på bild, det blir inte jag. Så han har verkligen ingen anledning att oroa sig :o) Jag lyckades iallafall få till en ordentlig bild där han inte vänder bort huvudet.





Savanna åt för glatta livet, hon har aldrig ätit så mycket av sin hamburgare. Hon är ju ganska liten i maten, men det tar tydligen på krafterna att fylla år :o) Hon åt även en stor glass efter med maränger och chokladsås, och personalen var snälla och blåste upp en hel massa ballonger bara till Savanna. det var gulligt gjort.


Så var den födelsedagen till ända. Älskade lilla barn! Tänk att det är 3 år sedan du kom in i mitt liv, och ändå känns det som du varit här för alltid. Du (och Colin och Kevin såklart) är det bästa som hänt mig, men samtidigt har de här 3 åren varit de tyngsta i mitt liv. Men du har alltid varit mitt ljus i mörkret och är fortfarande, varenda dag! Jag älskar dig till oändligheten och tillbaka min finaste lilla Savanna Linnea Nina!

¤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar