fredag 2 maj 2014

När solen stannade lite till

Gårdagen höll sig solig för det mesta :o) Ja, den gömde sig lite då och då bakom molnen. Men kom snabbt fram igen. Dock var det vindarna ganska kyliga, så det var knappast något bikiniväder. Men lite färg har man ändå hunnit få och armarna är prickiga av fräknar. Savanna har oxå fått lite rosiga kinder trots solkrämer och solhatt, så söt.

Eftersom det inte blev någon Plantagen häromdagen tog vi en sväng dit igår istället. Varenda gång vi ska och handla någonstans envisas Savanna med att gå fälva. Men det där går inte riktigt så bra och mina nerver är utanpå kropppen hela tiden. Att saker går långsammare kan jag ta, men när allt ska tittas på och lyftas på blir jag lite stressad. Särskilt när det gäller glas och porslin. Tänk om man hade lika mycket energi som Savanna, oj så mycket jag hade fått gjort. 




Dem här fina rottingmöblerna för barn är ju bara bedårande. Ser Savanna och en kompis framför mig sitta där och ha saftkalas. Savanna gillade oxå det för hon möblerade om och provsatt, provade olika sätt att sätta sig och när hon väl var nöjd satte hon sig nöjt och pillade på sitt öra. Hon pillar alltid sitt öra när hon myser och när hon börjar bli trött, goding!



Plantagen har mycket fint som man gärna hade plockat med sig hem och vilat ögonen på. Men idag skulle vi bara ha blommor/växter, och så fick det bli.


Sambon var i Tyskland så Savanna och jag "festade till det" litegrann med Mac Donalds, så det blev drive in på vägen hem. Just nu är det Spindelmannen tema på Donken till Savannas stor glädje, men denna vecka var det en tygpåse bara så den var kanske inte så jätterolig för Savanna. 








Trots att jag känt av den där dippen hela dagen, har jag ändå fått en del gjort, och det känns så skönt. Jag fick äntligen tagit in mina lärkgrenar, åh så vackra dem är! Och ljusstakarna var i det paket som jag hämtade häromdagen, så fina. Den där kopparfärgen gör mig rent varm inombords. Dem kommer från H&M home och ni hittar dem här.

Idag blir det mycket förberedelser inför morgndagen och Danmarkstrippen, vi ska fira Aida som fyller 3. Hoppas vi får fint väder eftersom vi ska ta tåget. Vi ska åka ganska tidigt så tänkte packa allt idag och ta fram kläder m.m. så alt är förberett. Blir ganska mycket att ta med på tåget, stora paket bl a. Så det blir att ta fram dragkärran och göra det så bekvämt som möjligt. :o)

Hej sålänge!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar