måndag 16 juni 2014

När äntligen vifta-på- tårna-skorna får komma fram och njutas av.

Älskar när vårens första varma dagar ger sig tillkänna och man äntligen kan släppa ut de där nedre tio som nästan alltid är instängda. Att trä in fötterna i "vifta-på-tårna" skor för första gången på säsongen är en härlig känsla. Det handlar ju egentligen inte bara om att släppa ut instängda fötter, det är så mycket mer. Det är vår och heeela sommaren framför sig. Gula vackra rapstäckta åkrar, sol och x-a D vitamin, sköna kvällar på terrassen, glada spralliga barn, utflykter, längtan, åtrå, värme, härliga bad och picknickar. Grillkvällar, jordgubbar i massor, semestrar, brunbrända ben och lättare kläder. Och mycket mycket annat, var och en har sina egna associationer. Vad är era associationer? Vad väcker våren och sommaren hos ditt inre?



Dessa två skönheterna köpte jag hos Deichmann förra sommaren och jag älskar dem. Tycker dem är så fina med sin blomma mitt på foten, blir lite lyxigare så. Så dem är fina på till fest och vardags. Kollade på Deichmanns hemsida om de fanns kvar, och de vita fanns faktiskt. Så klicka här så kommer du dit direkt.

Och när jag ändå var där hittade jag såklart en massa andra skönheter! *haha* Ni kan väl mitt "motto" vid detta laget, - Man kan aldrig få för många skor! :o) 
Fick iallafall stålsatt mig och fokuserade huvudsakligen på sommarskorna; sandaler och ballerinor. Fast två wedgesandaler fick oxå slinka med, snygga klackskor för lite festligare tillfällen kanske :o)

Här kommer några riktiga guldkorn:
(klicka på bilderna för att komma direkt till skon)


Älskar dessa enkla modeller men ändå så eleganta med sina olika dekorationer. Fint både till vardags och festligare tillfällen. Passar till allt, byxor, kjol, 3/4 byxa, shorts och klänning. En riktig toppensko.


Denna känns lite mer rustik och är en snygg vardagssko. Älskar det tvåfärgade.


Traditionell ballerinamodell, håller i alla lägen. Lika snyggt till finklänningen som jeansen, otroligt användbar modell. Och åter igen, det tvåfärgade är så himla snyggt!









Och Wedgesandaler, love love love. Snygga OCH bekväma!

Hittade några söta till Savanna oxå såklart:



Helt underbara, eller hur!

Jag gillar Deichmann av många anledningar, först och främst så har dem ett stort sortiment. Dem har lite ovanligare modeller och deras priser är fantastiska. Sen har dem skor till hela familjen och även märkesskor. Sen har dem även snygga skor för de som har lite större fötter och även några bekvämare modeller. Och att dem dessutom har en webbshop är ett stort + 

Så skynda nu fynda, mycket är redan på REA vilket innebär att modellerna går fort fort.

Nu ska jag nanna, ses imorgon!

Natti natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar