onsdag 25 juni 2014

När det rullar på!

Hej fina ni!
Hoppas ni har det bra!

Här knallar det på. Savanna känns lite febrig och jag känner mig trött och förkyld. Fast jag tror egentligen inte det är förkylning, snarare pollen. Får medicinera när jag har ätit, gillar inte att ta mediciner på tom mage. Halsen är inte helt ok än, men bättre iallafall. 
Det händer inte så mycket här för tillfället, vi försöker bara njuta av lugnet och återhämta oss från de senaste veckornas hålligång. Vi varvar trädgårdshäng (när vädret tillåter) med att gunga, med pysselaktiviter, tvätt, matlagning m.m. Vanliga saker liksom.



Linas matkasse kom i söndags.
Vi har haft deras kasse nu ett tag och den är helt ok men dyr. Nu är det semestertider så dem levererar inte på ett tag, å nu tänkte vi prova Citygross matkasse ett tag. Hört många som är nöjda med den, dessutom så ligger den fler hundra kronor billigare i pris än de andra. Enda nackdelen är att de inte levererar är ute till oss så vi får hämta den själv, men vi ska iallafall prova och se hur det funkar ett tag. :o) 

Har ni någon matkasse? Vilken då? Är ni nöjda?

Ja, som jag skrev så började jag lite i Franks verkstad häromdagen. Det är ett riktigt hästjobb och jag hade inte tänkt ta allt, men jag började med sånt som jag har lite koll på. Så jag tog fatt i att sortera alla de där kartongerna som var fulla med allt möjligt! Oj, vad mycket grejer!


En himla massa tumstockar som Frank alltid klagar över att han inte har några :oS Och då ska ni veta att jag slängde 5st som inte var helt ok. Hmmm....?


Målargrejer har köpts nya varenda gång det har varit dax att måla eftersom det har inte hittats. Hmmm....? Hur många skaft behöver man liksom?


Och handskar! Om ni visste hur ofta jag hört Frank klaga över att han inte har några handskar! Jag hittade handskar överallt :oS Nån i lådorna, nån i kartongerna, nån på golvet under bänken, nån på hyllan. Hmmm.....?

Vi ska bara inte prata om alla verktyg!!! Visst, Frank är snickare. men hur många skruvmejslar och hammare kan han behöva. Tror nog där finns minst 50 skruvmejslar och 10 hammare ÄN SÅLÄNGE, för där är massor kvar att sortera.

Nästan så man skulle ringa det där programmet, extrema samlare *haha*



Vi har ätit supergod varmrökt lax från Linas matkasse. Vi stekte nypotatis med dill, lättkokade grön sparris och till sås hade vi vanlig gräddfil och gräslök. Supergott och superenkelt. Vet inte egentligen varför man inte äter det oftare, vi som är fiskälskare och allt. Ett litet tips iallafall för sommarkvällar där man vill ha något lite lättare som går att fixa till i ett nafs. :o)

Och kolla in vad posten om med igår :oD
Yohoo!





Hur fin är inte denna färgkombon!?! Älskar Stylesnobs fina kombinationer och dessutom är dem suuuuppersköna. Tycker det är så svårt att hitta sköna ballerina, men dessa är fantastiska.
Dessa hittade jag på REA här. Love, love, love!

Tänkte fortsätta i tvättstugan och blomsterverkstaden lite grann nu, men avslutar med en stilig midsommarkille! :o)

Ha en fortsatt fin dag alla!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar