fredag 6 juni 2014

När det vankas kinamat och härliga dofter!


*Gäsp*
Oj, vad det var svårt att stiga ur sängen. Fick lite sovmorgon men hade lätt kunnat sova i många timmar till. Savanna har varit förkyld och lite febrig sen onsdags kväll och kanske är det min tur nu? Eller så är det bara utmattning, kan vara för att jag kör en slags reningskur oxå. Ska berätta mer om den en annan dag. Oavsett så är det både olämpligt och supertrist och jag  hoppas det släpper snart. 


Lite roligt under gårdagen var iallafall spännande paket och rep på kvällen.

Savanna hjälper så gärna till när det vankas paket, och det förstår man ju...vem älskar inte paket? :) Efter varje sak hon plockar upp så kommer ett högt -wow eller -åh, älskar hennes entusiasm.


Faktiskt så har det kommit 3 paket i veckan, men tänkte bara visa det ena idag. De andra kommer i egna inlägg. Allt speciellt förtjänar sitt egna inlägg, eller hur!


Mina produkter från Agnes Amelia kom, ni vet det där erbjudandet jag la upp med deras superrabatt. Dem sa ju flytta till andra lokaler och har fortfarande riktigt bra rabatter, så passa på nu! :o)


Älskar verkligen Maison Belles produkter och detta är verkligen favoritdoften. Finns här.

Ett diskmedel med eteriska oljor av apelsin och rosmarin.
 Slutprodukten är inte testad på djur och levereras i en biologisk nedbrytbar förpackning. Fritt från sulfater och därmed vänligt mot dina händer och naturen.


Ljusen från Reunion är både vackra och doftar heavenly! Hittas här och här.

Kommer i ett vackert återvinningsglas. När ljuset är uppbrunnet diskar du bara glaset och använder det till dina favoritdrycker.

Sojavax är en ren naturprodukt från den amerikanska landsbygden. Den försörjer många lantbrukarfamiljer och bidrar till att vi inte skövlar palmer och skogar i djungeln och dessutom till en renare miljö. Den snarare smälter än brinner ner.


Linnevattnet med doft av Lavendel från L:A Bruket är nytt för mig, ska bli spännande att prova. Hittas här.

Stänk det på textilierna när du stryker din tvätt, eller använd som väldoft i linneskåpet.
 Du får en dos av aromaterapi samtidigt som tvätten och hela huset doftar ljuvligt.


Och populära Voluspa. Jag blev sugen på att prova deras doftpinnar. Fördelen med just doftpinnar är att de doftar hela tiden, de ger en jämn väldoft och sköter sig själv.

Doft av citronverbena, moget hosuipäron och tallbarrslik galbanum med balsamiska undertoner.
Där har vi den där Verbenan igen, loooove! Hittas här.
Sätt bara i det antal pinnar i flaskan som du anser bara nödvändigt för att få tillräcklig doft. I ett sovrum vill man kanske bara ha en svag doft, då räcker det med 2-3 pinnar. I större utrymmen kanske du behöver alla pinnarna.
När du exempelvis åker på semester kan du skruva på korken så förbrukar du inte din doft i onödan.
Vänd pinnarna varannan vecka för mer doft.


På kvällen var det alltså tid för rep, så det var bara att packa ihop alla texter, noter och instrument. När det var tid att lägga dragspelet i sin låda hittade jag en Lattjolajbanslåda istället. :)



Ni kommer väl ihåg "Fem myror är fler än fyra elefanter" och Brasse med sin låda? Ett av mina favoritprogram som barn. Kollade ni? :)

Idag har det varit väldigt segt och bäst av allt hade nog varit om jag hade stannat till sängs hela dagen. Savanna som inte är riktigt kry har varit hängig och gnällig, försökte få henne att vila en stund men icke.
Att ställa sig med mat idag var det inte ens tal om, det fick bli hämtmat från Strandhotellet *nomnom* Kinamat är ju så gott. Och jag "syndade", man kan liksom inte äta kinamat utan ris ju!



Beroende på hur Savanna mår kanske vi tar en tur till syster imorgon. Kanske hinner vi med ett besök till Zoo oxå, vädret ska bli perfekt iallafall. Hoppas, hoppas. 

Efter badet nu ikväll somnade Savanna som en stock, lilla sessan. Med varm panna och snorig näsa har hon sprungit runt hela dagen och hoppats på att Frank skulle bli klar med hennes stuga. Hon har tjatat å om den sen vi hämtade hem den. Inget som man bara slänger ihop precis. Nu är iallafall grunden klar och målad så snart så :o)

Tänkte jag skulle ha lite tånagelfix nu innan det är tid för sängen, skjutit på det länge nu. Och varenda gång jag ska ha öppna skor ångrar jag att jag inte gjorde det typ kvällen tidigare. Så nu måste det bli av. 

Vad har ni för spännande planer i helgen?

Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar