tisdag 10 juni 2014

När lördag kom med syster, sol och zoo.


Hej hopp!
hur mår ni?

Vi mår väl ok, trötta bara. Den här värmen tar hårt och idag måste väl ändå ha varit årets varmaste dag. Savanna snörvlar fortfarande, men ingen feber iallafall. 

Vi åkte ju till Zoo i Köpenamn i lördags, jag, Savanna, Syster och systerdotter. Savanna är ju så glad för djur, så kändes som perfekt stället för henne. Trodde väl någonstans att vi skulle gå hand i hand från bur till bur och stanna till och peka och skratta och beundra de ståtliga djuren. Jag och Savanna i lugn och ro...hmmm, oj så fel jag hade.






Savanna sprang ifrån mig gång på gång och nonchalerade totalt när jag kallade på henne, precis som hon gör hemma. När jag till sist får fick nog och skulle lyfta upp henne i vagnen, då skriks det och sprattlas helt galet så jag får väja med huvudet för att inte bli nockad. Hon är inne i en väääldigt jobbig period just för tillfället, hoppas den går över snart. Det är extremt tungt och det tar ju tyvärr ur udden av de trevliga sakerna vi försöker göra.




Vi hade egen fika med oss så vi placerade oss på några bänkar och bord och dukade upp. Vi mumsade på kokta ägg, goda bullar, frukt, smoothie till flickorna, makrill och kaffe. Älskar att picknicka ute i friska luften.

Vi satt dessutom precis vid apburen så emellanåt såg man en silkespälsad apa svinga förbi med en babyapa hängades på magen. 





Hela Zoo innehöll en hel massa färgglada barn med vackra målningar i ansiktet, så självklart skulle Savanna och Aida oxå få det. Och till det fick de jättefina matchande flätor oxå. (som Savanna drog av morgonen efter :o( med hår och allt)





Glasspaus är ju såklart ett måste.







Trots att dagen gick åt mest att jag ropade efter Savanna och fick springa efter henne en hel massa, så blev det iallafall en jättefin dag. Solen strålade och värmde gott, jag fick träffa min älskade syster och systerdotter. Jag fick ge Savanna en ny och speciell upplevelse och det var en dag fylld av kärlek i fina människors sällskap. Det var flickornas dag helt enkelt.

Vi hade bestämt att sova över så vi köpte med oss lite färsk lax hem och körde hem för att lägga barn och äta lite. Men barnen ville inte alls sova, trots att dem var supertrötta båda två. Så dem fick leka ett tag och syster och jag tog ett glas antioxidanter på uteplatsen.

Senare på kvällen fick jag jätteont i magen och mådde pest, så kl hann bli ganska mycket innan jag kom i säng. Och även när jag kommit i säng körde det runt i magen och jag mådde så illa, så det tog ett bra tag innan jag somnade. Men sen sov jag hur gott som helst.


Men det vara bara att upp och hoppa till flickornas skratt dagen efter, så är livet med småttingar ju. Men det var mysigt, satt på uteplatsen och drack kaffe i lugn och ro till fågelsång och barnskratt. Vi åt frukost och gjorde oss iordning och sen en sväng till lekplatsen innan det var dax att köra hem till Sverige igen.

Och borta bra men hemma bäst. Älskar att vara hos min syster och känner mig avslappnad och välkommen, men hem är ändå alltid hem.. Så hemåt och på bara två dagar har trädgården totalt exploderat. Massor av blommor som slagit ut och det är så vackert nu.






Jag kom även hem till ett nylagt golv...eller ja, det var inte helt färdigt när jag kom hem. Men nästan sånär som lite småpill och sen skulle allt ställas tillbaka.


Men det har jag pysslat med idag. Och nu har vi ett läckert svart trägolv ist för vitt. Ska visa före och efter bilder sen, denna bild visar inte så tydligt. Skitsnyggt blev det iallafall!

Savanna satte sig upp för en stund sen och kräktes en hel massa, hon hade även magproblem igår. Så jag vet inte om vi har detsamma, om vi kanske båda ätit något olämpligt, eller att det kanske bara är en slump. Savanna stoppar ju fortfarande allt konstigt i munnen :o(

Ska iallafall ta hand om min lilla tös nu och ladda upp med våtservetter, spann och vatten. Så får vi bara hoppas att det var en tillfällighet och att det inte smittar vidare, har både spelning och studentfirande denna vecka.

Hoppas ni alla har det bra.
Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar