söndag 15 juni 2014

När lördagen kom med trevligt besök och stugbygge!

Hallojsan!

Har ni det bra?
Har ni det lika soligt och skönt som vi här i Malmö?
Vi har sol och svalkande vindar så man slipper smälta bort, så skönt...jag bara aaaavskyr att svettas! 

Idag tar det lite tid för mig att skriva, skar mig ordentligt i fingret för nån timme sen och försöker hålla det upprätt för att stoppa blödningen. Inte helt lätt. Savanna ligger just nu i soffan och kollar lite barnprogram, hennes panna är febervarm och näsan rinner i ett kör. Stackars liten, hon som vill vara ute och leka i sin nyuppsatta stuga. Vilken otur är inte det, stugan kommer äntligen upp och så blir liten sjuk :o(

Min väninna Gulle och hennes man kom igår, var riktigt längesen vi sågs. Dem har ju flyttat och haft fullt upp med det, renovering och barnbarn. Ja, och vi har ju haft fullt upp med allt vårt. Och så har tiden runnit iväg. Men nu kom dem iallafall, Fritz hjälpte Frank med diverse väntande projekt, och Gulle kom för mys med mig och Savanna.



Vi gjorde våfflor att njuta av och Savanna hjälpte till såklart. Det var faktiskt premiär på ett sätt för jag har inte ätit våfflor sedan jag blev glutenintolernt, och Savanna har aldrig smakat våfflor överhuvudtaget. Faktum är att jag faktiskt hade ett våffeljärn i skåpet som jag totalt glömt, hittade det när jag rensade och städade där för någon månad sedan. Ett helt oanvänt. Och det är ju så lätt att göra med ingredienser som man oftast har hemma, glutenfritt mjöl, mjölk och smör. Recepet finns här. Tyckte dock den blev lite för tjock så spädde med lite extra mjölk, smaken var det dock inget fel på. Men kommer prova andra varianter oxå tänkte jag. Det blir iallafall garanterat oftare nu, gott gott.





Fina stugan som ska bli rosa sen enligt Savannas önskemål.


Tror nog att rutorna behövs putsas :oP



Stor och bra stuga med bra höjd så vi föräldrar oxå kan stå rakt.



Savanna är så glad för din stuga och vill klart leka meddetsamma. Finns fortfarande mycket att göra innan den är komplett och helt lekfärdig, måste städa den ordentligt och sen måla allt. Så det kommer nog bli många turer med Savanna, den tjejens humör och beslutsamhet går inte av för hackor. :o9

Allt som allt en lugn och skön dag i goda vänners lag, som kom med sol, våfflor, mys och en uppsatt stuga. Finns ju sämre sätt att spendera sin lördag på.

Hur var er lördag?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar