lördag 21 juni 2014

När man förbereder till midsommar!

Hejsan allesammans!

Hur mår ni?
Hade ni en fin midsommar?

Min var sådär, vaknade med värsta stämbandsinflammationen :o( Så det blev lite problematiskt att genomföra kvällens spelning, vi fick t o m ringa in x-a hjälp :( Men mer om detta och midsommaren i övrigt i ett eget inlägg.

Först vill jag börja med att önska er en GLAD MIDSOMMAR som jag inte ens hann igår :o( Men bättre sent än aldrig ju :o)


Hoppas ni fick massor av god mat och trevligt umgänge.


Onsdagen spelade vi ju så torsdagen fick gå åt till att inhandla mat inför midsommarafton. Det blev Emporia även denna gång och Eva-Lina var med och hjälpte till och vi passade på att äta gott i restaurangen. Savanna valde sushi igen och oj vad hon åt, härligt att se. Hon är ju så himla liten i maten för det mesta.





Eva-Lina valde någon thai variant som både såg jättegott ut och doftade jättegott.




Mina snygga och suuupersköna byxor är från Noa Noa och ni kan hitta dem här. Ett suveränt köp, skulle kunna leva i dessa :o)

Vi kom iväg rätt sent, efter onsdagens spelning behövde jag bara ta allt i egen takt. Så klockan hann även bli mycket innan vi äntligen kom hem och fick chansen att sätta sig i soffan. Hade tänkt att lägga mig ganska tidigt eftersom vi skulle mötas redan 10.30 i Almåsa dagen efter. Men som vanligt blev det alldeles för sent. Så nog lite mitt eget fel att rösten var trött :o( Vila är ju superviktigt för stämbanden, och kroppen. Och jag kände mig lite sliten redan på torsdagen, men var bara lite lite hes då. Men på fredagen rosslade och rasslade det rejält och det kom mest pip när jag både pratade och sjöng.

Jaja, så är det ju att vara sångerska, det är ju sånt som händer. Men det är första gången det är så grovt på mig, har oftast kunna sjunga ändå. Men nu får jag bara försöka vara så tyst som möjligt och knapra massor av vitaminer. Återkommer snart med midsommarinlägget :o)

Ha en fortsatt fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar