torsdag 5 juni 2014

När man förbereder!

Godmorgon allihop! :)
Ja, godmiddag nu :o) Men när jag började skriva på inlägget var det fortfarande godmorgon :o)
Hur mår ni?


Vi har det ok, lite sega fortfarande efter kalaset och alla förberedelser. Det är sååå mycket jobb med kalas, mest inför.

Det ska städas både här och där, i vårt fall även uterummet. Planeras med mat, tårta, pynt m.m. Sen ska allt inhandlas och lagas, godispåsar ska göras, tårtor ska förbakas m.m. Sen pyntet, pyntet är viktigt när man är 3år. Ballonger ska blåsas och snöras och hängas upp, serpentiner ska blåsas och hängas upp, det ska dukas och pyntas med ljus och blommor m.m.


In i sista sekunden kämpade vi och vi hann...i år oxå :) Nästa år blir det nog Leos lekland el Busfabriken. Vi hade egentligen tänkt att ha det på Leos i år men minsta antal barn var 8 och vi var 7 :) Visst, någon vuxen kunde tagit den platsen. Men vi bestämde att ha det hemma, trots allt mysigast. Jobbigast, men mysigast.

Denna bild är från dagen efter kalaset.

Nåja, i fredags åkte vi iaf till Emporio för lite shopping. Mat, pynt och en rosa klänning stod bl a på "att göra listan". Men lite annat skoj blev det klart oxå. Fika t ex, fika är ett måste och redan efter vi varit på E en liten stund frågade Savanna -när ska vi fika. :) Savanna fick välja och hon ville ha sushi! Colin och Eva-Lina valde något asiatiskt som doftade underbart. Alla var nöjda :o)





Savanna ville ha en rosa klänning, detta har hon talat om för mig ändå från att vi pratat om att ha kalas. Så vi begav oss till Zara så fick hon välja själv. Hon bestämde sig ganska snabbt och trots att jag försökte visa andra alternativ så ändrade hon sig inte...hon tvekade inte ens. Det är en mycket bestämd liten dam det där :0) 


Jag fick såklart med mig lite nyttigheter från Loccitane, påfyllning av Verbena Citrus serien. Ljuvliga doft! Även en shea bodybutter fick följa med i påsen, riktigt tjock skön kräm för oss med torr hud. Fick en gåva oxå med en ny underbar doft, lite lik Verbenan faktiskt. Kan nog absolut bli något köpt av det i framtiden.


Jag köpte även ett par byxor till mig från Lindex. Supersnygga som funkar både till vardags och som mysbyxa :)


Allra sist shoppade vi pynt och sen all mat till kalaset. Colin hjälpte mig så det  underlättade en hel del. Klockan blev ganska mycket innan vi kom hem, och det var två väldigt trötta damer som landade i Tygelsjö med hela bilen full av påsar.

Det är mycket jobb, men när man ser Savannas glittrande ögon och när hon nästa inte kan stå still av iver...då är det värt varenda sekund!

Ha en fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar