måndag 23 juni 2014

När man inte vill ändra på en dagen efter tradition!

Todelloo kära bloggläsare!
Har ni återhämtat er från midsommar? :o)

Inte jag :o/
Är jättetrött och dagen har bara varit en riktig slödag. Vi la oss t o m för att vila allihop vid 15 tiden och det var lika skönt som det var behövligt.

Varje år åker vi till Sibbarp och Hermods park på midsommardagen. Där finns tivoli och marknad och t o m en liten dansbana med dansmusik. Dem har det hela midsommarhelgen, d v s fred, lörd och sönd. Vi har gjort det nu i så många år att jag tappat räkningen, men det är iallafall ända sen Colin och Kevin bara var små knattar. Och även om Colin och Kevin växt upp och haft annat för sig, så har Frank och jag alltid åkt dit ändå. En mysig dagen efter tradition som jag ser fram emot vartenda år. Och nu har ju Savanna lyst upp vår liv så nu blir det ju ännu roligare att kunna ge henne detta.

Först gick vi igenom marknadsområdet, vi börjar alltid där eftersom dem stänger först. Dessa bilder har Frank så får visa vid ett annat tillfälle. Sen tar vi tivoliområdet :o) Provar lyckan lite här och där.


Ett måste för mig är klohuset!
Måste måste måste!
Jag kallar det så för man plockar upp bollar eller mjukisdjur med hjälp av en klo, ni har säkert både sett dem och kanske t o m använt dem :o) Dem är sååååå roliga och livsfarliga för plånboken, dem där 10orna rullar iväg snabbt som attan. Jag har lagt av mig lite de senaste åren, men förr...ojojoj, vad vass jag var. Missade kanske en gång på 10, nu är det mer 40/60...vilket man får vara ganska nöjd med ändå. :o)

Fick iallafall kloat både en Spindelmannen och en Hello Kitty till Savanna, och hon blev sååå glad. Äntligen fick hon en Spindelmannen (mjukis)figur!

Hon håller hårt i sina mjukisar

Varje år får Savanna välja ut en ballong, denna gång blev det 
en stor häst, eller egentligen en enhörning. Men för Savanna 
var det en häst med rosa på, så så är det bestämt! :o) 



Colin och Eva-Lina som var med ville klart åka de större 
karusellerna. Usch säger jag bara. Jag kan verkligen inte 
förstå att människor frivilligt riskerar sina liv i dem där 
maskinerna. Men dem verkade ha jättekul iallafall.

Savannas häst var som sagt ganska stor och eftersom det
blåste ganska så friskt, flög den där ballongen överallt. Vi 
fick den i huvudet ganska många gånger, så när det var 
Savannas tur att åka karusell pregade jag ner hästen i 
vagnen i hopp om att hålla den på plats...var något trött 
på att bli dunsad i huvudet x antal ggr. Och även omkring-
gående folk blev drabbade *haha* en riktigt vild häst med 
andra ord :o)





Självfallet blev det ett stopp vid dansbanan oxå, ett absolut
måste för oss. Det var Åke Hjärpe och Gerd som höll för
underhållningen, som det varit de flesta åren faktiskt. Väldigt
goa människor!

Istället för att vi skulle äta nån svindyr korvmeny och stå ute och frysa där så bestämde vi att åka bort till Strandhotellet (Sea restaurang) ett stenkast därifrån och käka istället. Dem har jättegod mat och vi har gått där i många år.




De var lika gott som vanligt men tyvärr så har något hänt där. Hela stämningen är förändrad sen ett tag tillbaka och många av personalen kostar inte ens på sig ett leende. Särskilt den ena kvinnan som har jobbat där så länge vi har gått dit, tror t o m att hon kan vara ägaren eller restaurangchef. Hon ser så arg och sur ut och det är nästan så man får vara bered att fånga båda tallrikar och mat när det kommer. Kanske mår hon inte bra? Men det är dock ingen ursäkt. Säkert är hon utarbetad för ALLTID när vi har ätit där el beställt mat hem så har hon jobbat. Ja, ALLITD!!! I över 10 års tid. Men det är så sorgligt när det blir så här, och jag kan erkänna att jag tycker det känns obehagligt att gå dit. Man känner sig inte välkommen och bara i vägen. Det är suckar och sura miner när beställningen tas. Vi får se om vi går dit fler gånger, tror inte det är nån idé att påpeka det heller.
Nåja, maten var god och vi blev mätta.

Efter restaurangbesöket kan jag berätta att tröttheten från de sista dagarnas hålligång gjorde sig kraftigt påmind, så vi ville bara hem snabbt snabbt. Savanna skulle i säng och vi behövde en kopp kaffe på maten, men vad tror ni händer...punktering!!! *SUCK*


Att det alltid ska hända något :o(

Med hem från marknaden var ett par foppa liknande sandaler till Savanna. Vi köpte likadana förra året men dem passar tyvärr inte mer. Lika lätt som en foppatoffel men lite finare modell.


Och till mig blev det faktiskt en jättesnygg topp.



Brukar nästan aldrig köpa några kläder på marknader, konstiga i storlekarna och oftast finns det ingen bra plats att få prova på. Men denna drog jag över linnet så jag iallafall unde prova någerlunda. Tyckte den var så snygg med den vackra smyckningen vid halsen.

Förresten, dem spelade precis den nya "Panta mera" låten på tv. SHIT, så bra den är!!! Var inne på panta.nu deras websida och  försökte hitta den, men hittar bara en massa andra. Men hittar jag den så ska jag dela med mig av en för den är helt suverän tycker jag, en riktig sommarhit.

Nä, nu e jag galet trött å måste krypa ner i mitt Beach House hav. Vi ses snart :o)

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar