onsdag 18 juni 2014

När man varit flitig som ett bi!

Hej alla ni där ute!
Hur mår ni?
Jag hoppas ni alla får njuta av lika härligt väder som vi har.

Det är utomhus som gäller nu, det gäller att passa på! Man vet ju inte hur länge det varar, plötsligt vänder det. :o) Så det blir väldigt lite dator för tillfället, och på kvällarna är jag så vansinnigt trött.

Både måndagen och tisdagen har gått åt i att ta fatt i vårt röriga annex. Det var total kaos där ute och krävde sin kvinna. :o) Halva annexet består av Colins rum och det behövs oxå tas fatt i snart, där är såååå mycket grejer som inte ska vara där. Men först ska den sidan som innehåller vinden, Franks verkstad, förvaringsutrymme, tvättstuga och blomsterverkstad fixas. Egentligen skulle man börjat med vinden för att sen ta Franks verkstad, men det är tufft jobb för mig själv. Dessutom kan jag inte stå på vinden och rensa när Savanna är själv där nere. Franks verkstad kommer jag att ta fatt i snart om inte Frank gör det själv, jag är så vansinnigt trött på RÖRA! Det stressar mig så oerhört.

Vinden har jag redan tagit fatt i X antal gånger, men det håller inte. Det slängs upp grejer provisoriskt hela tiden, vilket resulterar i att saker börjar ställas på nedre plan, som resulterar i röra som så småningom sträcker sig ut till tvättstugan. Och det blir bara tyngre och tyngre att ta fatt i.

Se själv!

Ena sidan av Franksverkstad.

Andra sidan av Franks verkstad och trappa upp till vind.

Under trappan/bakom dörren. Massa tegelstenar som skulle slängts för längesen.

Fövaringsutrymme brevid verkstan

Min blomsterverkstad, som agerar lite av förvaringsutrymme för vissa vindsaker

En bit av blomsterverkstaden och en snutt av tvättstugan

Det är kaos!!! 
Så ni kanske kan förstå att det blir ett stressmoment.
Nu hade jag iallafall laddat upp länge och bestämde att - nu jäkar!




Så jag började med att få väck alla de där tegelstenarna! Savanna hjälpte till med de lättare lervarianterna, och det var bara att ta skottkärrelass efter skottkärrelass runt huset och sen lastas av på parkeringen...som förresten oxå ser hemsk ut och behöver en rejäl röjning. *suck*

Det där blir så energidränerande för mig, det är röra i varje hörna och jag hinner och har inte ork till att ta allt själv. Men jag klarar inte av att se det längre, det måste bli ett slut på röra så man kan hitta lugnet. För jag blir enormt trött av det :o(

Franks verkstad väntar jag med ett tag, men mitt emot verkstan finns en massa förvaringsutrymme. Bl a kan man hitta mitt skåp med alla målarsaker och jag blev så nostalgisk. Jag har inte kunnat öppna det skåpet på jättelänge, men efter rejäl rensning kom jag in :o) Och jag måååste bara å måla snart. Jag saknar det så och inte bara för att det är kul men det ger sånt lugn, och dessutom får jag utlopp för min kreativitet som bubblar inom mig.


Satt och kollade på en massa jag målat, både färdigt och ofärdigt. Så tänkte dela lite med er.


En clownlampa som jag målat som present. Min kompis har två söner och jag började på vars en till dem, den andra var i grönt. Men när den andra gick i sönder blev denna oxå ståendes. :o(


En smyckesdocka till Savanna som inte blivit klar.


Påbörjad kaffeburk


Ett stort djupt fat, känns inte heller färdigt.


Min fina elefant som inte heller är klar, var tänkt som en gåva från början.



Denna och en till med Barcelona gjorde jag till Kevin. Barcelona tavlan gick i tusen bitar och det var den som Kevin gillade allra mest, så nu står den här bara. Men jag har egentligen lovat bort den till en Arsenal älskande kille, men vi träffs aldrig så det har inte blivit av.


Kaffe/te koppar, inte heller klara.


En stoor tomte som man kan sätta ljus i, ofärdig.


Hittade även en tavla jag påbörjat. En kurvig dam som ligger i soffan och käkar praliner.

Jag älskar att måla men tiden räcker inte till helt enkelt. När man får barn så gör man ju massa uppoffringar, det är ju bara så det ska vara. Men bara tanken på att jag inte målat på 3 1/2 år gör att det kliar i fingrarna. Får åka hem några timmar en dag till min väninna så kan vi måla i lugn och ro, det ser jag fram emot. :o)


Så här fint blev det iallafall :o) Såååååå skönt!


Jag började lite i tvättstugan och blomsterverkstaden oxå, fick väck en hel del som inte skulle vara där. Tvättat upp en massa udda saker som legat och väntat och även börjat torka av lite. På tisdagen tog jag lite mer, men i lite saktare tempo än på måndagen. Två dagars hålligång för min kropp är tufft, så min lite saktare takt berodde både på gårdagens slit men oxå ett eget val. Behövde lite krafter för idag, onsdag oxå. :o)

Nu ska jag ta fatt i dagen, hoppas ni får en finemang dag och att vi ses snart!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar